Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna stillbilder


Johnny3

Rekommendera Poster

Jag undrar om nån vet hur jag ska göra för att bränna stillbilder som tillsammans med musik ska spelas upp i en DVDspelare? (Så att det blir ett skönt litet bildspel)

 

// Johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du åker nog på att göra ditt bildspel manuell med lämpligt videoredigeringsprogram och därefter bränna det som en DVD (eller kanske VCD/SVCD om man inte har en DVD brännare).

Kolla så att din DVD spelare klarar brända skivor i det format som du väljer. DVD spelare i datorer brukar klara det mesta, men vanliga stationära är det ganska olika med.

Glöm inte att det INTE kommer att fungera att spela dessa skivor i en vanlig cd-spelare.

 

Personligen tycker jag att det verkar mycket arbete för lite bildspel, om det inte är speciella biler förstås.

 

/Gunnar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva bildspelet är enkelt, finns i Nero tex. du väljer video cd och bara drar dit bilderna du vill ha och sätter tiden emellan dem,

 

Musik blir nog svårare, då blir det nog som Gunnar Slott skrev.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Att göra fotoalbum som ska spelas upp i stationär DVD klarar även WinOnCD. Det programmet hade jag på min gamla dator. Det funkade fint! Dock utan musik.

 

Idag använder jag "Easy CD Creator 5 Basic". Det är bara "Easy CD Creator 5 Platinum" som stöder fotoalbumsbränningen.

 

Jag är därför också på jakt efter et billigt program för att göra bildspel för stationär DVD. Det kanske t.o.m. kan finnas något gratis?

 

Mvh Yeppe

Shortest Straw Has Been Pulled For You

/Metallica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.vcdhelp.com/author

 

En bit (nästan längst) ner på sidan finns länkar med guider.

 

Det här känns intressant.. jag fattar inte varför jag inte har tänkt på detta tidigare. Nu ska jag bränna fotoalbum! :)

 

____________________________

protect me from what i want.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-09-29 14:30:33 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här känns intressant.. jag fattar inte varför jag inte har tänkt på detta tidigare. Nu ska jag bränna fotoalbum! :)

 

Håller med! Hittade även en annan tråd som diskuterat detta med stillbildsbränning tidigare.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=205770

 

Fann programmet nedan på både din länk, och det nämndes även i den tidigare tråden. Det verkar bra, och är gratis! :)

 

http://www.vcdeasy.org/

 

Dags att testa!

 

Mvh Yeppe

Shortest Straw Has Been Pulled For You

/Metallica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...