Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Värt att använda XP?

MS______

Recommended Posts

Undrar om XP funkar bättre nu med SP1?

Har prövat det tidigare, men då funkade det ej bra! Allting gick mycket segt och allt hade långa laddningstider (kändes som att man satt med W2k på en 486:a) . Fick tips om hur jag skulle ställa in XP, så det skulle fungera bra, men det hjälpte inte.

Så jag undrar nu, funkar det bra med SP1 och om det är värt att lägga in det igen? Någon som haft samma problem som mig och fått det att funka bra eller?

Eller var det någon viktig inställning jag glömde tidigare?

Har en AMD Th. 900, med 512 i ram.

/tack i förhand!

Har hört det där, känner dock inte igen det, sp1 funkade rakt av för mig.

Vet dock inte om det fixats så mycket, hade inga problem med XP utan sp1 heller.

har väl i processor och ram mässigt en identisk dator med dig.

Än så länge har jag inte orkat installera SP1 (plats och orkbrist ;). Men det fungerar finfint.

Saknar du nåt i windows 2000?

För om du inte gör det så tror jag inte att det kommer bli mycket bättre i windows XP.

Spel fungerar kanske lite bättre i XP, men i och med de senare SP packen till w2k så verkar det fungera bra där också. Samma sak med kompatiblitet

Själv tycker jag om upplägget mer i XP (svårt å förklara, men på samma sätt som jag tycker att windows ME är mycket bättre än 98).

Du kan ju testa, men om du inte vet varför du vill byta så ska du nog inte ha några större förväntningar. Det är inga enorma skillnader mellan XP och 2k. En smaksak i många fall..

Tjoff

[inlägget ändrat 2002-09-28 13:51:41 av tjoff]

Låter du bara bli att peta med alla systeminställningar, viktigast swapfilen, så snurrar XP fint. SP1 påverkar inte hastigheten men väl säkerheten och stabiliteten.

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...