Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fel grafikkort hittas!

YoYo

Recommended Posts

Hej Hej!

Jag håller på att "uppgradera" min gamla dator, det är en:

CPU: P2- 450mhz (oklockad)

HDD: 12,1gb- 5400rpm

Grafikkort: Voodoo 2- 1000 *och här kommer problemet:

Efter att jag installerat WinXP Pro så tror Windows att grafikkortet är ett ATI Rage 3d...

Jag vet att det är ett Voodoo 2 kort- det var åtminstonde vad Packard Bell säger som vi beställde datorn ifrån.

Jag testade att ladda ner Voodoo 2 drivisar men det funkade inte! HJÄLP MIG, SNÄLLA!

*Tacksam för alla svar

[ PS. Uppnådde bara 244marks i 3Dmark2001SE .DS ]

Voodoo II korten fanns bara så vitt jag vet som 3d korts tillägg och inte hela grafikkort.

Med andra ord är det nog Packard Bell som är lite förvirrade.

Varför inte testa ladda ned drivisar för ATI Rage 3D.

Angående 3Dmark lär du nog inte får så mycket högre varken med Voodoo II eller ATI Rage 3D.

[inlägget ändrat 2002-09-28 13:07:58 av xyzz]

Har de sensaste drivisarna redan...

Ta en titt på detta då:

När jag spelar Counter-Strike så är det helt flummigt:

*Ser igenom vissa dörrar, vissa lådor, gubbarna, console m.m...

*Ser inte igenom fönster, stats-menyn m.m...

*Vapnet flimrar och försvinner när jag skjuter (men nu har jag r_drawviewmodel 0)

Kolla bakom på din dator hur det ser ut, har du ett Voodoo II kort så bör du har en kabel som går om en loop mellan det vanliga grafikkortet och ditt Voodoo II kort.

Har du ett VoodooII kort så måste du köra med Windows 2000 beta drivrutiner i XP, detta eftersom 3Dfx försvann från marknaden innan de gjorde färdigt drivisar för W2k och naturligtvis långt innan XP kom.

Dessa drivisar finns att ladda ned här:

http://www.voodoofiles.com/1622

I övrigt bör du nog fundera på ett nytt grafikkort.

Sitter nu på problemdatan...

Gjorde som du sa men det funkade ej!

Jag laddade hem filen > unzippade filerna > gick in i 'Device Manager' > Update drivers (på graffekortet) > sen när jag letade upp de unzippade filerna så säger den "The files does not contain information about your hardware"!

Notera att jag har engelskt Windoze

Men om grafikkortet är ett ATI Rage 3D så funkar det ju inte, har du inget annat kort i enhets hanteraren som har ett utrops tecken bredvid som indikerar att inga drivrutiner är installerade ?

Om inte så har du inget Voodoo II kort i datorn.

[inlägget ändrat 2002-09-28 13:40:01 av xyzz]

• 1 month later...

I min andra lilla daror P3 500 har jag ett voodoo 5 5500 och jag har testat det med win XP med en massa olika drivissar och party drivissar och det funka MEN det funkar inte bra! Så jag installerade tillbaka till Win 98 så funkar det klockrent! Det jag vill ha sagt är att Voodoo är inte skapat för Win XP!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...