Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brandvägg - Hjälp + Problem


Boris

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag använder idag ZoneAlarm Pro 2.6 och jag får en oerhörd mängd IP-scanningar just nu.

Vill veta om det finns någon BRA och billig hårdvarubrandvägg som kan ta bort flertalet av dessa scanningar. Är det bättre att satsa på en router/switch med inbyggd brandvägg? Vad är billigast? Pris..runt 1000 spänn (är fattig student).

 

 

Dessutom är det så att jag använder Bostream (Fast IP - vilket säkert gör att jag får extra mkt scanningar) och är uppkopplad dygnet runt.

 

Jag har också ett annat problem. Bostream har 2 st DNS'er som jag "kopplar upp mig mot"..men Zone Alarm väljer att blockera den ena DNS'en..utan att jag har bett om det. Hur kan jag ställa upp en regel som tillåter den att passera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att någon skannar dig är ju inte så myckewt att bry dig om... Har du en hårdvarubrandvägg så skannar de ju den istället. Kör du KaZaA eller liknande P2P-program? De brukar nämligen medföra många anslutningsförsök när man stänger av dem...

 

Till din fråga om DNS:en, jag har lite svårt att tala om var du gör inställningen för jag kör gratisversionen i 3.1 och den ser annorlunda ut.

Tror det var i samma fönster som där man ser olika program och dess säkerhetsinställningar. Tror funktionen liggar bakom en knapp (Advanced?) där du kan lägga till specifika IP-adresser i Trusted-zonen.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...