Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering...


Moffa

Rekommendera Poster

Hej Svejs!

 

Har märkt att min dator...500MHZ+128MB+GeFoce1 inte klarar av Battlefield 1942...

Vill nu byta ut grafikkortet...men vet inte vilket jag ska ta...behöver bara ett billigt..är nöjd med datorn i övrig..gör inget om jag kör i 640x480x16...så nått runt 1000 lappen borde räcka...

 

Men vilket ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ledsen :(

 

men utan en omfattande uppgradering så är det nog ganska så kört..

 

jag har en TB 900 mzh 512 mb Geforce 2 PRO

 

ensam kan jag spela på ganska hyffsad grafik, men är det flera spelare inne (5-6+) så börjar det hacka oberoende grafikinställningar. Såvitt jag förstått det rätt så är det processorn som är flaskhalsen - krävs tydligen en stor del processorkraft per spelare inne i spelet.

 

Om du ska köpa ett nytt grafikkort så tycker jag att ett GF3 TI 200 är minimum. Kostar väl en bit över 1000 kr.

 

Under 1000 finns det inte så många kort som är värda att uppgradera till från det du har idag..

 

Hitta inget prisexempel på ett GF3 TI 200 - men ett GEFORCE4 TI4200 64MB DDR kan gå på 1400 (ex moms kom jag på :(http://www.dustin.se )

 

Men utan ny processor så tror jag inte att battlefield kommer att funka så bra - förutsatt att battlefield är så processorkrävande som det verkar.

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2002-09-27 17:52:18 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...