Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förstora genom att dela upp i flera A4


hepp

Rekommendera Poster

Är det någon som känner till ett program eller ett sätt att skriva ut ett större format genom att dela upp utskriften i flera A4? Har hört talas om ett sådant program, men jag kan inte hitta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att InDesign klarar det, men det kanske är lite overkill..?

 

____________________________

protect me from what i want.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite overkill, och ändå inte. Testade lite i InDesign, men utan att lyckas. Det som är irriterande är att jag vet att det finns ett sådant program som kan dela upp utskriften. Det ska i princip klara av att skriva ut ett foto i flera hundra delar som man sedan kan pussla ihop och tapetsera taket med.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skriva ut ett större format genom att dela upp utskriften i flera A4

Funktionen finns inbyggd i skrivardrivrutinerna för HP DeskJet av senare modell (900-serien) och ex. LaserJet 2200 och 4100.

 

Då spelar det ingen roll vilket program du använder (fast skrivaren spelar lite större roll förstås.. ;)

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutinen till laserskrivaren kan man installera ändå och sedan koppla den till att skriva ut till en fil. Sedan kan man göra pdf-filer att skriva ut på sin riktiga skrivare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att göra i t.e.x. InDesign 2 eller Acrobat 5

 

I InDesign finns funktionen under Skriv ut/Konfiguration/Alternativ Klicka i rutan "Sida vid sida" och gör de inställningar du önskar.

 

Sen är det bara att tuta och köra

 

Richard Rönnbäck

Adobe Systems Nordic

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...