Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ont i handleden...


Sixten Katt

Rekommendera Poster

Jag letar efter en bra mus som funkar både när man står och sitter vid datorn. Tidskriften Datormagazin hade en kort notis för några nummer sen om en penn-liknande mus (typ joystick) som verkade intressant. Nu hittar jag inte artikeln. Nån som vet vad jag menar eller har andra tips?

Viktigt alltså att den fungerar både när man sitter och står.

 

Tacksam för alla förslag är:

 

/Sixten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst kan det vara det!

Vet It-jouren, eller någon annan med ömmande handleder, om underverket fungerar?!

/Sixten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet bara att de inte har blivit släppta riktigt ännu, men de är på "G" Har provat en sådan mus på en mässa en väldigt kort stund, så jag kan inte uttala mig om den fungerar, men den verkar mycket lovande. Jag kommer att skaffa en sådan så fort de kommer ut på marknaden...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska också skaffa en... skriv gärna här om dina intryck när du fått tag på den.

 

Tackar och bockar gör:

 

/Sixten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat Logitechs möss i Mouseman-serien? Jag gillar dem verkligen men de kräver lite större händer och fungerar bara för högerhänta. Titta här http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=3&CONTENTID=4984&countryid=14&languageid=1

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Maratonmannen har en poäng där.

Byt till vänster hand, man lär sig snabbt...

Själv har jag blivit av med värken i både handen och armen, även om det tog lite tid.

Den största vinsten med att byta mus-hand är nog att NUM-tangenterna inte tvingar ut armen åt sidan.

En "spin-off" är att man hittar nya uppgifter för högerhanden, tex. nya kortkomandon.

 

Prova under ett par veckor så känner du nog om det funkar för dig.

 

/Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, men problemet är att "musen" ska kunna hanteras både sittande och stående. Står och sitter om vartannat, datorerna står vid en kunddisk. När man inte hinner sätta sig så får man en ruggigt konstig vinkel vinkel på handleden. Aj!

 

/Sixten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var alltså stå och arbeta vid ett normalt skrivbord som avsågs... Jag tänkte mer på att stå och arbeta vid ett bord gjort för ståhöjd därav mitt tips.

Kanske kan en trackball hjälpa..? Då behöver du ju inte röra på handen för att styra musen.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...