Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mässan


Magnus Lindqvist

Rekommendera Poster

Magnus Lindqvist

Hejsan!

Var på Mässan i Älvsjö (vilket jag är varje år) och nog märks det att det är lågvatten i IT-branshen. Inte nog med att det är mindre företag på plats (vilket är fullt naturligt med tanke på att rätt så många konkat), man för väldigt lite gratis prylar. För 2år sedan kastade nästan företagen prylar efter dig, men iår. Kom hem med väldigt lite prylar. Som det ser ut blir det bara mindre och midre år för år. Man får hoppas att det vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på mindre företag, dom är väl bra, om det dessutom är "rätt så många som konkat", vilket inte verkar konstigt om man brukar föra gratisprylar...;

Mvk K Arne S

________________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

[inlägget ändrat 2002-09-27 12:19:54 av K Arne S]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jo men en mässa är en mässa, vad gör man där om man inte har något mer än ett reklam blad och en monitor med nåt obskyrt på att visa upp.

 

Nä, lite demos och annat kul kan de nog dela ut åtminstone.

 

Både MS och Sun var där och hade absolut inget att visa upp och inga demos.

 

Jag fick en 0.5M UTP kabel, en massa reklam samt två tidningar och en bok om bredband i Sverige, och lite godis förstås ;-)

 

[inlägget ändrat 2002-09-27 12:32:36 av xyzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Håller med xyzz. Mässa är mässa och gratis prylar hör till. Själv fick raklamblad, godis, nyckelring och en stressboll. Väldigt klent motför förr om åren.

 

 

[inlägget ändrat 2002-09-27 13:05:27 av Magnus Lindqvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

 

För er som var där så, en sak var sig lik. Alla dessa tävlingar. Bl a hade 3com en tävling som gällde wireless. Bl a skulle man med 20ord berätta varför man vill ha wireless hemma. En polare till mig skrev en väldigt skön förklaring. Jag citerar :

 

"För att kunna sitta i garderoben och porrsurfa ostört"

 

Undrar om han vinner på den :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag åker på mässa för att få gratisprylar... De brukar vara av undermålig kvalitet och ofta tämligen oanvändbara.

Jag var på mässan igår och kom därfifrån med ett gäng pennor och ett par tidningar. Men det var ju inte därför som jag var där...

 

Årets trend måste vara alla dessa coffeshops - HP hade, Microsoft hade en annan och Sun hade sin. Nu skulle det inte bara bjudas på kaffe utan även Latte och Capucchino. Tilltugg fanns också i form av italienska mandelskorpor. Den trenden gillar jag..!

 

Visst var det lite tunt på mässan men jag väntade mig inget revolutionerande... Några timmars förströelse blev det iaf.

 

På tal om gratisprylar... Jag var på Ingram Micros ÅF-mässa i våras. Där flödade gratisprylarna :-) T-shirts, pennor, sladdar, CD-fodral, vattenflaskor osv. Utöver det så fanns det ett antal mer eller mindre svåra tävlingar att delta i vilket, för min del, resulterade i att jag gick därifrån med Offixe XP och Windows WX Pro. En liten tid senare fick jag hem en USB-ansluten BT-adapter... :-D ÅF-mässor rockar!

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? När jag var där var det mest medelålders herrar som sprang runt där... Och inga maskiner som såg speciellt trevliga ut heller...

 

Telias monter måste ha varit mässans "flummigaste"...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fast detta var ju B2B-mässor. Visst, det är kul att få fåniga gratissaker och smaka Rikard Nilssons underbara Curry/Kalkon-recept, men det borde inte vara därför man är där.

 

Networks Telecom och Infosecurity är fackmässor och endast öppna för representanter för näringsliv och offentlig förvaltning. Visitkort kan krävas. Åldersgräns är 18 år.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...