Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Java-strul och annat


Panurg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använder Win XP Pro (svensk version) och IE6.

Hur jag än gör så tycks jag inte kunna installera Java Plug-ins.

Olika webbplatser efterfrågar Java Plug-in 1.4.1 och 1.4.0_02.

Jag har hämtat dessa från Sun och installerat dem men likt förb....t så tycks de inte installeras riktigt.

Vad är problemet?

Är osämjan mellan Microsoft och Sun så svår att det inte längre går att installera Java Plug-ins på IE?

Nej, orsaken är nog annan, men vilken?

Sedan har jag problem sedan Telia plockade (började plocka ned) ned sina Proxyservrar.

En del sidor visas endast till en del, med otaliga små meddelanden om att åtgärden avbröts, Internet Explorer kunde inte länka till webbsidan osv.

Måhända hänger detta ihop med Java-problemet. Märkligt bara att allt fungerar om jag markerar Proxyserver under egenskaper/anslutning/LAN för IE. Då kastar Comhem/Telia ut mig efter ett tag och för att åter kunna ansluta till Internet måste jag avmarkera Proxyn.

Är det någon som har ett tips eller ett råd så är jag mycket tacksam.

(Comhems support har det inte, trots att de nu haft över en vecka på sig.)

Jag har tömt allt av cookies och sparade sidor, installerat om IE 6, återgått till standardinställningar under egenskaper/avancerat, inaktiverat såväl virusskydd som brandvägg utan att något hjälpt.

Det värsta är att jag nu är helt utestängd från vissa sidor jag tidigare kunde besöka. Sannolikt av samma orsak.

Snälla ni, någon: Hjälp!

 

Mvh Panurg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med Microsoft Java. Den sista biten av länken följer inte med, så du får klistra in den i adressfönsret:

 

http://www.alltheweb.com/go/6/H/ftp/ftp/ftp.univ-paris1.fr/pub/pc

/correctifs/winxp/msjavx86.exe

 

Annars finns Java i Service Pack 1 för XP, som du kan hämta via Windows Update.

 

Microsofts hemsida för Java:

 

http://www.microsoft.com/java/

 

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han redan installerat Sun's java plugin och det blivit något strul måste han nog avinstallera den innan han kan lägga in MS Java, alternativt gå in i kontroll panelen och leta upp Java plugin panelen och klicka bort att den ska användas per default i IE.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...