Just nu i M3-nätverket
Jump to content

PCMCIA kort

Ivan den store

Recommended Posts

Ivan den store

Jag håller på med en gammal 200MHz bärbardator med Windows 2000, där det sitter ett PCMCIA kort av märket Repotec i. Denna dator används både på kontoret där jag har adsl uppkoppling och i hemmet med modem. När jag har i modemkortet(Gold Card) så vägrar PCMCIAkortet att fungera. Har kollat så att det inte är några konflikter, varken IRQ eller I/O adresserna är de samma.

Så vidare till nästa problem. Under egenskaper på nätverkskortet/Avancerat så kan man välja olika värden på Connection Type. Där skulle jag vilja ha 100Mbps men kan bara ha Auto Sense. När jag ansluter med auto Sense så blir uppkopplingen 10Mbps.

Skulle vara gött om någon visste vad det är för fel.

Hälsningar Ivan

Ivan den store

I andra ändan sitter det ett ADSL modem. Verkar som att Gold Card:et blockerar PCMCIAkortet.Mycket märkligt.....

Hälsningar Ivan

Om du har ADSL-modem i andra änden kan du inte förvänta dig mer än 10 Mbps, halv duplex för ADSL.modemen kan vanligtvis inte mera. Vad skulle vitsen vara att köra 100 Mbps, full duplex mot en ADSL-förbindelse som, i bästa fall, kan transportera 2,5 Mbps in och 0,7 Mbps ut?

I vilket avseende funkar inte Ethernetkortet när du har modemet i? Syns båda korten när du tittar i PCCARD-konfigurationen?

---/samoht

Mot modemet får du aldrig mer än 10 Mb half duplex,

om kortet: har du laddat hem senaste drivrutinerna från tillverkaren ?.

/Matte

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...