Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Robotech Battlecry

VMS7™

Recommended Posts

Hade min första robotech när jag gick i trean, 1984 när alla andra hade fåniga Transformers. Hyrde serien på video nåt år efter det. Sen gick det filmer o grejer på FilmNet som fanns då. Klart tung pre-manga-serie.

A man without a plan is not a man...

Var det inte Batletech, en spin-off, som gick på sky channel i början på 90-talet?

A man without a plan is not a man...

Det gick väl tidigare än så, runt '86 på lördagar eller var det söndagar på Funfactory (var det Sky eller Superchannel, jaja någon av dem var det iaf).

Men man kanske skall skaffa en XBox för att kunna spela det, fast nostalgiska minnen kanske skall behållas som sådana.

Läste denna review på AVault:

http://www.avault.com/consoles/reviews/xbox/review_temp.asp?game=robotech

Där kan maN LÄSA:

Robotech Battlecry looks exactly like the animated series. Not only are the character portraits on your communicator done in exactly the same style as the original, but also the city blocks, Veritechs and Zentradi all look authentic.

Verkar som en gammal Robotech-fan inte behöver bli besviken :) Wooohoo!!

Måste bara spamma min egen tråd lite till.

Transformers är inte värt att nämnas i samma mening som Robotech.(fast nu gjorde jag det ändå) Transformers var som A-Team, fast animerat - d.v.s ingen handling och alla skjuter på varandra hejvilt med stora vapen, men ingen dör. Någonsin.

Robotech däremot var en riktig rymdsaga i 50(?) ansnitt där folk dog som flugor, nästan hela jorden gick åt. Det var grejjer, det ;)

/VMS7, som minns sin ungdom.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...