Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konkurrent till Eforum


Avicii

Rekommendera Poster

De personliga uppgifter jag valt att inte ha med i min pres på Eforum.

 

Såg också att den defaultade till att visa allt, bestämde mig för att det var dålig stil och struntade i att submitta formuläret.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Jag slank in med nick och allt, inklusive se upp, ni andra: De personliga uppgifter jag valt att inte ha med i min pres på Eforum.

Men är det inte ganska självklart att informationen visas om du inte avmarkerar "Jag vill visa" på PcSupport?

 

Och hur ska folk kunna ställa frågor i denna gratistjänst om inte vem som helst får registrera sig?

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu läste du slarvigt. De uppgifter som var avmarkerade i Eforumpres'en var plötsligen påslagna i PCsupportens pres. Det är tunt av er att ha det så, tycker jag.

 

Men jag tröstar mig med Per Hellqvists debut på PCsupportens säkerhetsforum. En pärla:

 

http://pcsupport.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=321677

 

Vet inte killen vad Kazaa kan föra med sig?

 

 

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Nu läste du slarvigt. De uppgifter som var avmarkerade i Eforumpres'en var plötsligen påslagna i PCsupportens pres. Det är tunt av er att ha det så, tycker jag.

Jag förstog vad du menade. Jag menar dock att det inte är något fel.

 

Man reggar en ny tjänst på PcSupport varvid man där åter få ta ställning till vad man vill visa.

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Efter att ha ögnat igenom den här tråden, och sedan kollat runt lite, får jag uppfattningen att eForum ändrat struktur.

 

Längre tillbaks vill jag minnas att i princip alla forum uttalat hörde till någon av IDG:s tidningar.

 

För mig var det det oftast totalt ointressant vilken tidning resp forum tillhörde, men när man råkade i diskussion här med någon IDG:are "såg" personen ofta läget "enögt" "innefrån", dvs med utgångspunkt från resp tidning.

 

Om jag fattar saken rätt har nu eForum övergivit denna synbara koppling till de olika tidningarna och tydligen existerat så ett tag?

Förändringen ter sig ju lite egendomlig, ty när tidningsnamnen inte längre syns så ofta kanske försäljningssiffrorna sjunker.

 

Nya PFA-forumet är kanske en slags tillbakagång till den ursprungliga ordningen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tiden kom jag ihåg. Jag fann Eforum då jag gick in på Internet Worlds hemsida. Därifrån blev man hänvisad till Eforum. Har för mig Eforum hette något med IDG PLUS.

 

Jag har ett svagt minne från denna tid, att det var tidtagning på inläggningsskrivandet. Man var alltså tvungen att skriva sitt inlägg på x antal minuter - annars ständes rutan. Är det sant eller något jag drömt? Erik eller någon annan gammal Eforumare kanske man bekräfta?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett svagt minne från denna tid, att det var tidtagning på inläggningsskrivandet. Man var alltså tvungen att skriva sitt inlägg på x antal minuter - annars ständes rutan. Är det sant eller något jag drömt? Erik eller någon annan gammal Eforumare kanske man bekräfta?

 

Håhåjaja, nog var det så, nog var det så...!

 

(Chakotay, på eForum sedan 25 oktober 1998)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...