Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W2K och Easy CD Creator


Erik Gustavsson1

Rekommendera Poster

Erik Gustavsson1

Finns det någon patch/update/drivrutiner för att kunna köra Easy CD Creator på W2K (RC2)

Jag får bara felmedelandet att "wnaspi32.dll" inte kunde laddas och programmet inte kan hitta CD-brännaren (en "IBM" 2/4/24 monterad i en IBM)

 

Någon som haft liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Det gjorde det för mig med, dvs jag fick inte i gång w2k efteråt, men en omstart med "last known good profile" så kom jag in i datorn igen. Jag löste problemet (tror jag) genom att kopiera wnaspi.sys och wnaspi32.dll från mitt gamla system till det nya... får se om det "håller".

 

Hoppas det finns bättre sätt.

 

mvh

Erik G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

conny lundgren

Adaptec Easy CD Creator 4.0 fugerar utmärkt under w2k-rc2, Dock så finns det problem med 3.x fix till detta finns på Adaptec's hemsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat med Easy CD Creator 4, och det fungerade f-n inte, utan slängde in mitt gammla 3.5b och upgraderade sen till 3.5c fungerar som en klippa....

 

det du skall göra är att när du installerar Easy CD Creater får du en liten popupruta som berättar för dig att denna programvara inte fungerar med W2K tryck på Details så får du en www-adress till en hemsida som berättar precis för dig hur du skall göra...

 

Fungerar asbra efter det.

 

- Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Roger Lindholm

Mysko att så många har haft problem med Easy Cd Creator 4. Det har fungerat utan problem för mig. Har kanske bara haft tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...