Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slapper worm takes on new forms


Jojja

Rekommendera Poster

Hehe, de får väl använda IIS då, var det inte tvärtom open source nissarna sa när nimda och codered härjade.

 

Det här förstärker ju bara vad jag sagt på detta forum alltid, open source är INTE säkrare och ju mer "populärt" det blir desto fler virus och maskar och annat ofog kommer komma även till de programmen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://httpd.apache.org/

 

"Please note that the recent Linux / Apache / mod_ssl / OpenSSL worm is exploiting a problem in the OpenSSL source code and not a problem specific to the Apache HTTP Server source code."

 

"To fix this problem, you must upgrade your OpenSSL library, not your HTTP Server."

 

Finns ingen anledning att byta webbserver.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att byta webbserver.

 

Nej det fanns det inte med codered/nimda heller eftersom det både fanns en patch + lockdown vertyg INNAN de härjade som värst.

 

Sen har det ju upptäckts saker i Apache också även om just detta handlar om openssl.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera vad detta forum handlar om.

 

Prestanda var skälet till att många bytte webbserver innan Nimda och code red. Ett annat var att IIS tidigare läckte minne vid många samtidiga connections med följd att WinNT efter ett tag dog swapdöden.

 

Vill du debattera olika applikationers förträfflighet bör du göra det i ett forum avsett för det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestanda var skälet till att många bytte webbserver innan Nimda och code red.

 

Så det är därför IIS tar högre marknads andelar för varje mätning och alltid varit störst bland SSL sajterna ( dvs sajter som har betydelse, inte stundent sajter på högskolor/universitet ) ?

 

Ett annat var att IIS tidigare läckte minne vid många samtidiga connections med följd att WinNT efter ett tag dog swapdöden.

 

WinNT ? Vart har du varit de senaste åren ?

 

Vill du debattera olika applikationers förträfflighet bör du göra det i ett forum avsett för det.

 

Var det jag som startade tråden ? Är du blind ?

 

Hur går det med MS nojan ? Sökt läkar hjälp ännu ? ;-)

 

[inlägget ändrat 2002-09-26 18:07:34 av xyzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden som startades avsåg en virusmask som drabbar webbservrar. Loggarna för dessa analyseras, och det är vad detta forum handlar om.

 

Vill du propagera för olika leverantörers förträfflighet finns det forum avsedda för det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden som startades avsåg en virusmask som drabbar webbservrar. Loggarna för dessa analyseras, och det är vad detta forum handlar om.

 

Nej det gjorde den inte, det handlade inte ett jota om Webtrends eller webbanalys.

 

[inlägget ändrat 2002-09-26 20:49:42 av xyzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker ju absolut inte att tråden passar i detta forum. Den kommer nog att flyttas. *wink, wink, nudge, nudge*

 

xyzz har förmodligen, precis som mig, sett flertalet "byt till apache"-förslag om någon har problem med IIS.

 

Han kommenterade inlägget och förklarade att hans inställning (liksom min) är att Open Source-program inte "automagiskt" slipper säkerhetshål.

 

Ni kastar lite sand på varandra... en relativt normal diskussion anser jag.

 

Tråden är inte särskilt relevant för forumet, däremot så är hans kommentar med sin åsikt passande för tråden.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, en moderator har talat. Vad säger så moderatorn för forumet ifråga?

 

Jag betvivlar att xyzz har något intresse för forumet ifråga, snarare så har vederbörande uppvisat det klassiska Don Quixote beteendet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betvivlar att xyzz har något intresse för forumet ifråga, snarare så har vederbörande uppvisat det klassiska Don Quixote beteendet.

 

Jag vet inte vad du får luft ifrån alls, jag kommenterade en tråd, en tråd som inte startades av mig.

 

Om det inte passar dig att folk svarar och kommenterar trådar då är eforum ingen plats för dig.

 

Jag vet att du är sur för att jag och andra tyckte du var paranoid när du gnällde över att uppdaterings funktionen i XP är ett "virus" och en "agent" men för den skull behöver du inte komma och försöka starta bråk med mig i varje tråd.

 

Det är med andra ord du som uppvisar ett högst märkligt beteende som inte passar varken på eforum eller i verkliga livet.

 

Gå nu och göm dig i din hörna och sura riktigt ett par dagar så kanske du kommer fram som en normal människa sedan.

 

Tänker du fortsätta "Mucka gräl" i varje tråd där du ser mig då lär du få en sur upplevelse av eforum.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...