Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Behövs html-taggar om man enbart ska utföra javasc

Gurra4

Recommended Posts

Jag har ett formulär som ligger i ett popup-fönster. "Action" är POST mot process.php .

I den senare filen så utförs en del skript, sedan vill jag att popupfönstret ska stängas. Jag har då gjort på detta sätt:

<?php

...

...

?>

<script>

javascript:close();

</script>

.............................

Detta fungerar, men jag undrar ändå om det är korrekt kodat. Borde jag ha lagt in <html> osv... innan skriptet? Jag ville undvika att fönstret ritades om hastigt innan det stängdes.

Kan man isåfall ha med enbart <html> och <head> <script></script></head></html>, är det ok och skulle det göra någon skillnad? Eller måste man alltid ha med <body>?

Nej, det är inget måste att ha med <body> såvida du inte skall skriva text på sidan.

Men skall det inte stå javascript:window.close(); istället - det funkar kanske ändå!

Lycka till!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Aha, ändrade till javascript: ...

Funderade dock på om det går att lägga in redan i den sida som postar, t.ex. -> <form action="javascript:window.close(); process.php"> eller liknande. Finns det någon sådan möjlighet?

Eller kan man lägga in en 'header(location: "javascript:window.close();");' i process.php ?

Jag letar efter en lösning som i bästa mån undviker att det flimrar till innan popup-fönstret stängs.

Nej!

Jag tror nästan det är lättare att först skicka iväg det till process.php och sedan stänga det genom en kod inne i process.php - det är nog den smidigaste lösningen...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...