Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DV-kamerastrul


Bosse9

Rekommendera Poster

Vi har en JVC GR-DVX44 digitalkamera som vi har filmat en del med. Nu vill vi redigera och har installerat en Firewire/USB combo card. Kortet är intallerat men med en drivrutin som jag fick veta skulle funka bättre (Texas intrument OHCI IEEE 1394)men datorn hittar fortfarande inte kameran, när jag öppnar MGI VideoWave III som jag redigerar med säger den att det inte finns någon kamera. Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att inställningarna i programmet så att det verkligen letar på DV och inte efter något annat.

 

Använder du Win-ME kan det hända att du måste avinstallera Movie Maker och/eller ta bort filen win\system\dv.dll (eller döp om den, det är bättre!)

 

Givetvis måste kameran vara igång och i vara i VCR-läge.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart i programmet ser man om den söker efter en Dv eller inte, jag hittar inte de inställningarna?

 

Vad menar du med VCR läge, är det kamerans uppspelningsläge eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig använt det program du pratar om, men det bör finnas en inställning som heter något i stil med Capture Settings.

 

VCR är precis som du säger. Kameran måste alltså vara igång + VCR INNAN du startar programmet, annars går det inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Capture Settings kan man välja Source - Video - Capture Device. Där finns det en "rullflik" och i den står det bara "None"...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...