Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenord


Kringla1

Rekommendera Poster

Tjena

Min kusin har problem med sin uppringda internet anslutning, det är nämligen så att hans lösenord dubbelt så långt i rutan där man kan spara det...

Vet att de e ett ganska vanligt fel, troligt iss så får man väll skriva in lösenord på flera stället, så läger datorn ditt båda..eller va tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att det syns fler stjärnor än vad han har tecken i lösenordet?

 

Det är en säkerhetsgrej, att inte visa antalet tecken i lösenordet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda ja och nej, de vissas mer stjärnor än tecken i lösenordet, men tror inte de e en säkerhets grej för uppringt internet. Har för mig att de inte e vanligt att uppringda förbindelser vissar mer stjärnor än tecken, jag tror mer på att lösenordet har blivit dubblat någon stans i någon inställning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet?

 

Fungerar inte lösenordet - radera och skriv rätt!

 

Har jag missat något?

 

vill minnas från mina uppringda dagar att antalet stjärnor i lösenordsfältet inte hade nåhot samband med antalet tecken i lösenordet. Men som sagt: vad är problemet?

 

/T

 

[inlägget ändrat 2002-09-25 16:21:46 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte missat något. Fr.o.m version ?? av Windows speglas lösenorden alltid i åtta tecken, av säkerhetsskäl.

 

Däremot spars aldrig ett lösen om det inte "tar" vid en inloggning.

 

Mitt förslag är att de skriver in lösenordet manuellt och ser om det tar. Sedan att koka kaffe, bre en smörgås och ringa kundtjänst.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Problemet är att när att startar explorer så kommer rutan för att ringa upp fram, iden så har det nu blivit fel på lösenordet det har blivit dubbelt så långt som de va när han sparade det senast, han väljet nämligen att kryssa i rutan "spara lösenord" och sen skriva in det rätta och ringa upp det fungerar då...

Men nästa gång han sätter sig vid datorn och väljer ringa upp, så blir det "fel lösenord eller anv namn"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...