Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Start utan grafikkort?


jonasn

Rekommendera Poster

Vet att det nyligen var en tråd om detta, mitt problem är dock lite annorlunda:

 

Jag har testat att starta utan grafikkort, och det funkar inte så bra. Men finns det något sätt (någon jumper eller liknande) att avaktivera grafikkortet på ett ASUS A7V? Det har inget inbyggt grafikkort eller så, men jag vill helt enkelt att den inte ska söka efter fel på grafikkortet vid uppstart.

 

Datorn är inte min, så jag har tyvärr ingen manual till moderkortet.

 

[inlägget ändrat 2002-09-24 22:54:49 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda inställningen i BIOS jag kan komma på som kanske hjälper är "halt on: no errors" - den brukar stå på "all errors" eller "all but keyboard" normalt.

 

...men jag är fortfarande lite skeptisk till en pc som startar utan vga-kort =D ...måste testa själv omedelbart, undrar om det funkar på alla burkar eller bara vissa moderkort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda inställningen i BIOS jag kan komma på som kanske hjälper är "halt on: no errors" - den brukar stå på "all errors" eller "all but keyboard" normalt.

 

Glömde säga att jag provade det. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha navigerat genom ASUS oändligt omständiga och långsamma site och laddat ner en manual samt snabbt ögnat igenom densamma vågar jag påstå att det med största sannolikhet inte finns någon inställning för att koppla förbi grafikkortet på moderkortet.

 

:(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hum, jag som tycker Asus webbplats (europeiska spegeln) är väldigt snabb, och dessutom välstrukturerad, klickar aldrig fel på den juh ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig var det bara att ta ur grafikkortet och stata daton...

 

 

Jharowski...

 

Alcohol:

The cause and solution to all of our problems...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kör den en fet pipsekvens om grafikkortet sitter fel, är trasigt eller saknas.. :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kör den en fet pipsekvens om grafikkortet sitter fel, är trasigt eller saknas.. :)

 

Jo, min lät som en näktergal på lsd. :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...