Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fackförening för systemutvecklare?


Haren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har tänkt att bli medlem i en fackförening. Mitt problem är att jag är systemutvecklare. Vilket fackförbund ska jag då gå med i? Jag har surfat runt halva webben och inte hittat något som passar!

 

-------------------------------

Magnus Lindberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem är att jag är systemutvecklare.

Problem? ;)

 

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, tack för guidningen! Ska genast undersöka saken... har inte så stor koll på sånt hära *rodna*

 

-------------------------------

Magnus Lindberg

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj, lilla SIF...

Dom vet jag inte om jag skulle rekomendera, jag har haft väääldiga problem med dem, de har slarvat bort papper som de egentligen hade koll på, svaren jag fått har varierat dag till dag trots att jag ställt samma fråga.

 

Mitt fall:

jag undrade vad status var på mitt ärende.

Jag ringer och frågar hur långt de kommit med mitt 'case'. De svarar att jag ska återkomma om ngn vecka.

Svar 2) Jag ringer efter 1½ vecka, och nu är det klart! Vänta i några dagar så får du svar i brevlådan, säger de.

Svar 3) Jag ringer igen efter några dagar och frågar varför jag inte fått något papper i brevlådan, som de sade. Då helt plötsligt har jag inte skickat in några papper (vilket jag gjorde över en månad tidigare). Jag tjafsar lite i telefon vilket inte leder någonstans (oj så oväntat).

Svar 4) Jag ringer igen, dagen efter jag fått svar 3, och då säger de att mitt ärende inte är klart men att de har papprerna. De skyller på att det måste ha vart värmen...

sure, så måste det vara!

 

Sedan höll de på sådär tills i slutet av Augusti...