Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

datorn hittar inte tv-chipet!?!?!


.

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har försökt att få bild på min tv från datorn i ett antal månader. Först var problemet att jag fick en svart vit bild....detta löste jag aldrig eftersom det inte fungerade med en sk compositomvandlare.

 

Nu ett antal månader senare tänkte jag göra ett nytt försök. men när jag installerar TVTool 5.5 så får jag felmeddelandet "tvtool was unable to detect a TV chip on your card".

 

Jag har ju givitvis ett tv-chip på kortet (Geforce2mx tv-out). Har prövat att ladda ner nya drivrutiner från nvidas sajt, men d hjälpte inte!

 

VAD SKA JAG GÖRA?

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är nog inte OM du har ett tvchip på kortet, utan ifall du har RÄTT tvchip på kortet.

 

Prova att kolla på tvtools hemsida om den version du har stödjer det tvchip ditt grafikkort har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

d förstår jag oxå. men d fungerade ju förut(iaf s/v) vilket borde tyda på att det finns stöd för mitt tv-chip.

 

när jag kollar på <alternativ< och grafikkort, så står det inte vilken ENCODER TYPE kortet har....d verkar som om datorn inte hittar tv-chipet.

 

Hur väljer/installerar man tv-chipet? tydligen så fungerar d inte med d nya drivrutinerna för d har jag som sagt prövat (har även prövat att installera de drivrutiner som följde med kortet men det blir samma fel i tv-tool)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnade burken och såg då till min förtvivlan, att mitt tv-chip(chrontel 7007) var trasigt/brännt...inte undra på att det inte fungerat vad jag än gjort!

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...