Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skriva på cd-skivor


tjoff

Rekommendera Poster

Hej!

 

Verbatim's skivor har "fully printable surface" skivor, men vad behöver man för att skriva på dom? (snackar inte om supermaskiner för 50k - utan snarare om hemmaprylar)

 

Går det att nå hyffsade resultat med ex. en epson skrivare (har för mig att epson skröt med en sådan funktion)?

 

Finns ju sådana där "press it" etiketter, men jag är skeptisk, nån som testat?

 

Tjoff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis hade nån såndär skiv-ettikets-press som han köpte på typ galne gunnar eller nåt sånt för 99kr och den funkade faktsikt bra. Den var lite plastig att hålla på med men etiketterna satt bra :)

____________________

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt svårt att få etiketterna utskrivan i mitten av själva mallen.

Det blir alltid lite snett.

 

Klistret på etiketterna håller inte alltid så bra heller.

Även om man får in skivorna i en slot-in spelare, så är risken stor att man fläker upp kanterna på etiketterna, när skivorna åker in och ut.

 

Alkoholfri penna är nog bäst i längden!

 

Mvh Yeppe

 

Pulled For You

Shortest Straw

Shortest Straw Has Been Pulled For You

/Metallica - The Shortest Straw

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förutom att skivan blir för tjock för vissa slot-ins så har jag aldrig haft problem med etiketter.

 

Det finns även dyrare etiketter ("glossy") som är genomskinlig plast man skriver ut på. Eventuellt att de skulle kunna vara lite tunnare, men jag har inte testat någon sådan skiva i en slot-in.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Håller med om att det kan vara svårt att få det centrerat som man vill ha det (SureThing CD-Labeler gillar jag bäst).

 

Däremot så är det sällan som jag tycker det är värt att sätta på en etikett... 99.99% av mina skivor är det handskrivet på i svart. :)

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver en bläckstråleskrivare med helt rak pappersbana, det är lite svårt att dra en CD-platta runt genom ett par valsar.... ;)

 

Fast värmer man skivan så bör det gå, iaf med en gnutta våld ;)

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns en ny brännare (yamaha tror jag )där du kan tatuera in text direkt på skivan.

Men tydligen bara där det inte är bränt.

Så fråga mig inte hur man gör när man bränner en full skiva.

 

//Belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men det är bara på undersidan...

 

och använder man något annat än yamahas specialgjorda skivor så får man verkligen anstränga sig för att se att det överhuvud är skrivigt nåt

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...