Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PROBLEM att radera filer!!!


janne_145

Rekommendera Poster

Jag försöker ta bort en film från Mina dokument, men när jag försöker ta bort den så kommer ett felmeddelande upp på skärmen!!! =( detta används av ett annat progg eller av en annan person???? jobbigt värre! jag har försökt ta bort via felsäkert läge, men då finns helt plötsligt inte filen med på nån lista! skumt! KAN NÅN HJÄLPA MIG?? SNÄLLA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövat markera filen, vänta ett par sekunder eller några till å sedan trycka delete?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bugg i XP som kan lösas genom att gå in å pilla lite i registret, här är en lathund:

 

To correct this misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Alltså ta bort den mappen i registret och de två nycklarna som ligger i den så ska det lösa sig direkt.

För att göra detta, tryck [start] > [Kör] > Skriv in "regedit" och leta upp den InProcServer32 i rätt

mapp och ta bort den. Varning! Se till att du vet vad du gör, tar du bort fel kan din dator bli obrukbar!

 

Det ska lösa ditt problem!

-- vad vore världen utan Pacman ??!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Det finns en osexig lösning på problemet.

 

Säg att du har en AVI-fil Matrix.avi som inte går att ta bort.

Gör då så här:

 

[1]

Starta NotePad

 

[2]

Du behöver inte skriva något utan spara den tomma filen

med samma namn som den låsta AVI-filen dvs Matrix.avi

 

[3]

NotePad varnar och frågar om du vill ersätta den befintliga filen.

Svara "Ja"

 

[4]

Du kan nu ta bort filen Matrix.avi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...

Nu verkar det bästa svaret redan vara givet att ändra i registret. Dock för er som inte vill vara i registret och stöka finns det ett program som heter WhoLockedMe som berättar vilket program/process som använder filen och ger dig möjliget att stänga/starta_om detta.

 

Har hört att hela problemet bygger på att windows ligger och läser av nyanvända filer av någon anledning ,vilket ska gå stänga av ... på något sätt. Kanske är vad register lösningen ovan gjorde ifs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...