Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Växla mellan två domäner


Torve

Rekommendera Poster

Hej,

 

har en dator som måste sitta på två olika företag och tillhöra två olika domäner.

 

OS: windows 2000

 

1. Är det något man måste tänka på eller kan man bara växla mellan utan att alla inställningar ändras?

 

2. Går det att ge ett konto rättigheter att ansluta sig mot en domän utan att det kontot får administratörsrättigheter?

 

Hoppas er hjälp!

 

Trevlig helg!

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Nej det går inte men du kan ju köra dualboot eller wmware.

 

2. Ja det ska gå.

 

Note: .Net ska klara flera domäner....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dualboot måste vara det absolut enklaste och stabilaste - annars kan du skapa två olika maskinvaruprofiler, dock inte helt säkert på hur det fungerar med domänkonfigurationen, borde dock funka tycker jag? Har du samma användarnamn på båda domänerna kanske det blir ytterst rörigt dock, därför jag undrar om det verkligen går? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

okej. Ang fråga 2., du vet inte hur? Hittar ingenting specifikt för just den rättigheten och skulle behöva lite hjälp!

 

Tack tack! /A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju prova med att använda SÖK funktionen...

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag är lite osäker på vad du menar med "att tillhöra två olika domäner". Om det snarare är att kunna nå delar av de olika företagens nätverk finns ju VPN, men det kanske inte fungerar i ditt fall?

I mitt fall är det VPN mot min arbetsgivares nätverk och Citrix mot min kund för att nå det jag behöver i båda miljöerna, men det förutsätter att dessa kommunikationsvägarna finns...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...