Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Snabbstart (Quicklaunch)?

Cariad

Recommended Posts

Högerklicka på aktivitetsfältet och välj "Verktygsfält" så får du några val. Klicka på "Snabbstart" så försvinner bocken och snabbstartsikonerna visas inte längre i aktivitetsfältet.

Snabbstart heter också "Quick launch bar".

//Max

Ja, det var ju inte riktigt så jag menade, jag vill ju ha kvar snabbstartfältet, men flytta bort det (som en fristående del) från aktivitesfältet.

Titta på bilden så förstår du.

Högerklicka på aktivitetsfältet och klicka ur "Lås aktivitetsfältet" om den är ikryssad.

Då borde du till vänster om snabbstarts-fältet ha en lodrät linje.

Ta tag i den linjen och dra ut den till skrivbordet eller någon kant av skärmen.

Ciao,

Anders

Nej, inte riktigt rätt det heller tyvärr...

Det är den stora tjocka startgrejen längst ned på skärmen (se skärmdump högst upp) som jag är ute efter.

Ovanligt träffande namn på ett webbställe. Hur översätter man "Hardwaregeeks"?

Pagina:

På engelska nerd eller computer nerd, benämning på en person vars intresse för datorer är så stort att andra normala mänskliga beteenden utestängs. Beroende på sammanhanget kan det vara ett nedsättande eller ett berömmande uttryck. Annan benämning på engelska är geek eller computer geek

Hårdvarunörd?

...under alla omständigheter verkar tillgänglig arbetsyta på skärmen vara underordnad geekfaktorn för det här gänget.

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

Jo, så kan jag göra! Ta tag i den, dra ut mot skrivbordet och SLÄPP mitt i. Sedan kan du dra det fältet vidare mot någon ny kant. ;)

...jag har 'dragit loss den' och lagt den i vänsterkant.. naturligtvis med de små ikonerna och always on top, annat vore vedervärdigt :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...