Just nu i M3-nätverket
Jump to content

tsweb problem!!!

Jossa

Recommended Posts

jag får inte min remote desktop att fungera från skolans win2000 datorer.

provade från en dator med win95 och då gick det.

ja, jag har läst //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=334218 men jag fattade inte riktigt vad som sas där så jag startar en ny tråd.

även jag får att det är någe fel på 'MS.Tsc.Server', går det att lösa?

jag har försökt installera XP:s fjärranslutningsprogram för att slippa tsweb, men jag saknar behörighet för det :(

/ Jonas

Och för alla oss andra som kört in IE6.0 SP1 och får samma fel..?

gpedit? Vad är det?

Som du kanske såg gjorde jag grundlig genomsökning av felorsak och åtgärd igår utan framgång. :/

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

De kan ju faktiskt begränsat installation av ActiveX kontroller också så att det är därför du får fel, det går att göra under gpedit.

Skriv gpedit.msc i kör

Du har inte behörighet att utföra den här åtgärden.

/ jonas

Och för alla oss andra som kört in IE6.0 SP1 och får samma fel..?

Jag har inte det problemet med IE6 sp1,

det funkar för mig att koppla upp till min dator hemma.

Du har inte behörighet att utföra den här åtgärden.

Nej naturligtvis inte, har de satt begränsingar kan du ju inte köra gpedit och ändra dem heller, vore ju pointless annars.

Ni får helt eneklt tassa till sysadmin och fråga snällt att han fixar så ni kan köra remote desktop till era hemma datorer.

Ni får helt eneklt tassa till sysadmin och fråga snällt att han fixar så ni kan köra remote desktop till era hemma datorer.

Jag skulle klassa mig själv som sysadmin på min egna burk. ;) Vart hittar jag inställningarna för ActiveX, och vad är det jag ska ändra?

Kan också tillägga att det var efter IE6 SP1-installationen som MsTsc.Server slutade "funka". (Testade före och efter med mindre än 1 h mellanrum)

Jag skulle klassa mig själv som sysadmin på min egna burk. ;) Vart hittar jag inställningarna för ActiveX, och vad är det jag ska ändra?

Tyckte någon pratade om köra från skolan och där kan det mycket väl vara policy inställningar.

Vad det är för problem med sp1 om det nu är det vet jag inte kan bara konstatera att det funkar för mig.

Äh, jag ger upp det här. Bättre å köra det lilla remote-progget man kunde ladda ner för min del. Men jag hade gärna sett en lösning på problemet ändå.

jodå, jag vill få det att fungera från skolan.

men nu har jag slutat för den här veckan, så vi får väl se vad som händer på måndag...

/ jonas

I och med att du inte kunde köra gpedit.msc så har du ett begränsat konto på skolan, en rimlig och i mina ögon sund policy. Active X är en av många snöpningar man kan göra med policyeditorn. Du kommer förmodligen att stöta på flera.

Som xyzz skriver, din enda chans är att få högre behörighet. Lycka till!

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

jag kom att tänka på en sak.

hur kan det komma sej att jag kommer åt min dator via en av skolans win95 burkar men inte dom med win2000.

jag loggar ju in med samma konto och borde väl då ha samma behörighet på båda datorerna?

/ jonas

hur kan det komma sej att jag kommer åt min dator via en av skolans win95 burkar men inte dom med win2000

Win95 har inte samma möjligheter när det gäller säkerhet som modernare operativ.

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...