Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klisterlappar


Jakob Nanneson

Rekommendera Poster

Jakob Nanneson

Jag vill göra adresslappar för att sätta på kuvert och liknande. Det handlar om ganska litet antal (100 st?). Har ni förslag på vart jag vänder mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson

Tror jag har några sånna där papper jag kan pröva med, annars kanske någon annan har tips på vettigt företag som gör sånt där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har MS Word så finns det ganska bra funktioner där. Bättre ju senare men helt OK from Word95. Ett flertal format på etikettpapper finns fördefinierade. Meny Verktyg/Kuvert och etiketter är metoden för att hitta funktionen.

---/samoht

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du adresslistan i Excel är det extremt enkelt att koppla dokumentet till Word och skriva ut därifrån direkt på etiketterna som samoht skrev.

/Mange

____________________________

Mmm... 64 slices of American cheese

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson

Oh, sorry, tror det blev missförstånd. Det är alltså MIN adress jag vill klistra på kuvert istället för att trycka upp brevpapper. Några nya förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl skriva vad du vill på dina små lappar, köp självhäftande A4 papper, det är det absolut enklaste. Kan du skriva ut på vanligt papper, redigera i Word, så vad är det som är så speciellt med etiketter?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla även i detta fall på Word. Du kan välja att skriva en adress i X exemplar på lämpligt etikettpapper i din skrvare.

Dvs du skriver in din adress och sedan tar word hand om den och duplicerar den i valt antal och anpassar den till valt pappersformat.

---/samoht

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...