Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Yahoo


Wawa1

Rekommendera Poster

Kör Win XP (Engelsk) med SP1, även installerat alla updates som finns via Windows update. Kör Yahoo mail och när jag använder funktionen COMPOSE MAIL, så finns där ett val som heter INSERT ADDRESSES. Klickar på INSERT... och ett nytt fönster öppnas. Markera de adresser jag vill och klicka på INSERT CHECKED ADDRESSES, men fönstret med adresserna förblir vit och stängs ej. Tidigare har detta funkat bra.

 

Har testat på en annan burk och där funkar det utmärkt. Detta måste ha nånting med inställningar i min Internet Explorer att göra..

Vad kan jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte med Opera heller. Förmodlgen en bugg i den nya BETA versionen av adressboken.

1. Felanmäl:

http://add.yahoo.com/fast/help/se/mail/cgi_feedback

 

2. Använd fliken adresser istället. den vägen verkar fungera.

/m

tillägg************************

Fungerar i opera 6.04. men inte 6.05. Antar att yahoo har använt något javascript som är klassat som säkerhetshål i senare versioner av läsare. Får du någon varning om du aktiverar script-debuggern?

 

 

[inlägget ändrat 2002-09-20 19:04:29 av MH]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp en dialog ruta med texten om att sidan innehåller fel:

 

Line: 34

Char: 1

Error: Access is denied

Code: 0

URL: en adress länk

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, lite gissningslek.

Jag får ett error redan när man kryssar i en adress: (IE)

Line: 129

Char: 2

Error: objekt krävs

Code: 0

URL: en adress länk

 

Motsvarigheten i opera är:

Error:

name: TypeError

message: Value on left hand side of '.' is not convertible to Object: oRow

 

När man försöker skicka får jag Samma meddelande som du i IE, men inget felmeddelande i Opera.

 

Ingen aning vad som blir fel. Det första felet, när man kryssar i skall ligga på rad 129:

var cl = oRow.className;

stämmer inte als med Operas felmeddelande

 

Operas felmeddelande stämmer möjligen bättre med rad 128.

var oRow = ylib_getObj(this.rowName+rowID);

ylib_getObj() ligger i en *.js fil på en annan server (domän). Skulle kunna vara någon ny säkerhetsinställning som spökar där.

Fel två begriper jag inte alls. Rad 34 är en funktion som skall räkna att man inte har satt mer än 100 kryss.

 

Nåja. Om du orkar så är det enklaste förmodligen att felanmäla. De verkar iofs arbeta med koden redan, så jag vet inte om det blir någon skillnad.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...