Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ms räddar Hotmail?


Jojja

Rekommendera Poster

-Patrik Johansson-

Nä precis, de har väl märkt att folk har slutat att använda Hotmail och istället ta ett alternativ där man slipper lika mycket skit om man överhuvudtagen får någon alls.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va det pratas om att ni får skräppost!

 

Jag har inge märkbart med skräppost i min hotmail.

 

När man är måste reg. sig på något, så ska man skriva in sin e-post, då är man väl inte så dum så man uppger sin "riktiga" e-post adress.

Då kommer det ju en flod av spam!

 

mvh.Jörgen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man är måste reg. sig på något, så ska man skriva in sin e-post, då är man väl inte så dum så man uppger sin "riktiga" e-post adress

 

Det är nog inte många som gör numera.

 

Men när man ska få t.ex ett lösenord via e-post för att komma in, hur går du då till väga?

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade aldrig använt min hotmail-adress, men jag fick in 50-100 spammail i den om dagen from the start - så den blir full på ett par dagar.. riktigt fascinerande... 25% kanske fastnar i "junk mail"-mappen... så hotmail, nej fy fan :)

 

(Ok, kan bero på att jag har adressen: registered@hotmail.com - men iaf ;)

 

Man rensar inkorgen, skriver hotmailadressen när man måste registrera något gratisprogram å få lösenord eller epost för forum osv, kollar när det kommer åså struntar man i hotmailen tills nästa gång man måste registrera sig i något tvivelaktigt epostregister... :)

 

[inlägget ändrat 2002-09-19 12:58:55 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat problem med Hotmail är att du måste vara aktiv på kontot för att inte få det nedstängt. Jag tror att det är 30 dagar som är den längsta period du får vara inaktiv, annars stängs kontot.

Detta drabbade mig förra året då jag var ute och reste en längre period. Jag använde Hotmail mycket då och träffade ganska mycket folk som man utbytte E-mail adresser med. Kom hem i mitten av december. Jul och nyår firades datorfritt hos föräldrar. I mitten av januari så skulle jag kolla min Hotmail och möts av meddelandet att konot är inaktiverat och alla mail och min adressbok var raderade.... snyft.... alla adresser till kul mäniskor man mött var borta.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt va!
Lätt för dig, kanske. Men alla andra som inte varit lika kloka som du, vad ska de/vi göra för att slippa spam?

 

Notera att det handlar om att bli av med något som du i din visdom vet hur man inte drar på sig, och därmed sluppit.

 

Ska vi bara skylla oss själva, eller har du några råd?

 

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

{stavade slarvigt. Igen. Sorry}

[inlägget ändrat 2002-09-19 22:32:52 av LarsW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte det bästa men det här fungerar för mej allafall:

Fixa en ny hotmail adress som du använder bara när du måste ange din e-post i något som du måste reg. eller m.m.

Sen måste du besöka din "spam" hotmail minst 1 gång i månaden annars försvinner den.

 

En till grej som jag har gjort i min "riktiga" hotmail är att jag har skräpfiltret på exklusiv. E-post från adresser i Kontakter eller i Säkra adresser-listan kommer att levereras till Inkorgen. All annan e-post levereras till skräppostmappen.

 

ps. ursäkta om jag verkade vara lite Märkvärdig förut, det var inte meningen.

 

Mvh. Jörgen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...