Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xp sp1 - svenskt !!


//Thomas

Rekommendera Poster

"Kör ner den förfullt nu :-)"

Det började bra, ca 60kB/sek men nu går det bara i ca 33kB/sek.

 

Tack i alla fall!

 

Tillägg: Nu efter snart 1 tim går det i 18kB/sek och inte ens hälften är nerladdat. Har ADSL.

 

//Max

 

[inlägget ändrat 2002-09-18 19:55:23 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

microsofts servrar verkar vara väldigt belastade idag. Det är som att ladda med modem ju:(

//Robert

___________________________________

Det är inte lätt när det är svårt:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det började bra, ca 60kB/sek men nu går det bara i ca 33kB/sek.

 

290Kbit/s

 

 

.Morpheus II

 

 

[inlägget ändrat 2002-09-18 21:34:16 av Morpheus II]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maran,

vill du ha riktig ordning på saker ska du "slipstreama", dvs bränna en ny Windows XP Pro skiva där SP1 är integrerat från början. Så du slipper installera SP:t efteråt. Det gör saker aningens enklare nästa gång du behöver "blåsa" disken. ¨Det är iofs till mest nytta för en stackars it-tekniker, snarare än för en hemanvändare, men ändå...så här gör man:

 

http://www.tacktech.com/display.cfm?id=157&object=article.cfm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, fast jag har installerat det.

 

Men jag väntar med att installera till jag formaterat och gjort ny XP-installation.

 

Du är en försiktig General du :)

 

TN - tutar och kör...

 

 

[inlägget ändrat 2002-09-19 09:32:10 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför denna uppståndelse !?

Vad finns i denna SP, som är så bra?

 

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu ligger den å släpar med 495KB/s vilket känns alldeles förträffligt. Att sen skyffla vidare den hem över 2,5 Mbit blir kanske inte lika roligt. :/

 

Nån som testat den än? Man vill ju inte ha samma blåskärmar som efter "vissa" SP till Win2k.

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

----

Kan man inte ställa IE att ladda filer direkt till sin plats på HD:n. Det tog nästan lika lång tid att "spara ner" filen som att Ladda ner den.

[inlägget ändrat 2002-09-19 08:26:20 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erfarenheten säger att det är inte förrän minst ett SP släppts som man överhuvudtaget skall överväga att installera produkten... :)

 

Allt annat är att betrakta som "Release candidates"...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tämligen urdum erfarenhet eftersom sp:na fixar en hel del buggar.

 

Det är den sorterns "erfarenhet" som gör att nimda och codered fortfarande härjar bland opatchade W2k servrar världen över.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...ska du "slipstreama", dvs bränna en ny Windows XP Pro skiva där SP1 är integrerat från början. Det är iofs till mest nytta för en stackars it-tekniker, snarare än för en hemanvändare, men ändå...så här gör man: http://www.tacktech.com/display.cfm?id=157&object=article.cfm

Börjar betrakta mig själv som tekniker -:), så jag ger mig i kast med det. Tillvägagångssättet är så pedagogiskt upplagt att jag tror mig klara det med mitt EasyCD Creator.

 

Tack för tipset Mc Rider!

 

//Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erfarenheten säger att det är inte förrän minst ett SP släppts som man överhuvudtaget skall överväga att installera produkten...

 

Allt annat är att betrakta som "Release candidates"...

 

 

Jo det är ju sant ! Vi har precis gått över till 2K från NT4 på jobbet.

....jag trodde det var med något kul i SP'n, det var därför jag undrade.

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

[inlägget ändrat 2002-09-19 11:01:56 av konjogu]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tämligen urdum erfarenhet eftersom sp:na fixar en hel del buggar.

 

Nu förstår jag inte, jag menade ju just detta?

 

Ett operativ eller progg, anser jag inte vara riktigt klart förrän det varit ute ett tag. Först då vet man vilka hotfixar och patchar som behövs.

 

Men visst, det är ju lite fegt att låta andra gå på minorna först... (men säkert)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Du är en försiktig General du...TN - tutar och kör..."

Har du tutat och kört klart?

Den försiktige generalen har använt sig av Mc Riders slipstream-recept. Fungerade alldeles utmärkt. Passade också på att partitionera (första gången någonsin)) och installera W2K med SP3, så att jag nu har dual-boot med XP pro. Rena fräscha installationer.

Vad jag inte förstår är att jag måste installera brandvägg och antivirus för båda operativsystemen.

 

//Max

 

[inlägget ändrat 2002-09-20 12:03:11 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag dig rätt?

 

Två olika operativsystem måste du i proncip behandla som två skilda datorer. De delar inga uppgifter med varandra annat än att de kan nå varandras filer.

Du måste med andra ord installera de program du vill nyttja i båda operativsystemen i, just det, båda operativsystemen.

 

Men - förstod jag dig rätt?

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men - förstod jag dig rätt?"

Visst förstod du mig rätt.

Utifrån min erfarenhet och mina kunskaper "trodde" jag att det gick bra att installera operativsystemen på resp. partition och programmen på den 3:e partitionen. Och att jag då skulle nå dem från resp. OS. Det känns lite märkligt att jag måste installera Norton AntiVirus 2 ggr på samma dator. Nu har jag fått lära mig att inte gå efter känslan utan tänka logiskt.

 

//Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke, men inget jag skulle satsa några pengar på:

 

Om du har brist på utrymme , så kan det gå att installera programmet på samma plats på din tredje partition i de båda operativsystemen.

 

Som sagt - inget jag skulle satsa några pengar på men...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...