Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för Telenordia ADSL!


Ewert3

Rekommendera Poster

Beställ inte ADSL av telenordia, om du någonsin vill ha ett ADSL-abbonemang.

 

Jag nappade på deras gratiskampanj i våras och skickade in en intresseanmälan. Det tog dem då tre veckor(!)att skicka ett brev där det stod att de inte kan koppla in mig, så jag kontaktar Telia istället. De säger att Telenordia har "bokat upp" mitt telefonnummer, så nu kan jag inte få ADSL av någon annan operatör. Ringer till Telenordia ( 30 min väntekö) och ber dem ta bort min tidigare intresseanmälan, och skickar en ny ansökning till telia, det skulle ta fyra veckor. Fem veckor senare och inte ett ljud, ringer till Telia och så samma svar igen, Telenordia håller fortfarande på mitt nummer. Ringer till telenorida igen ( 30 min kö) och får veta att de inte kunde makulera min beställning för det gick inte i deras system (!!!) men att nu skulle det nog gå, men att det tar minst en vecka. Detta var 3 månader efter min första beställning. OM allt fungerar den här gången kan jag få ett Telia abbonemang om fem veckor, dvs tidigast fyra och halv månader efter min första förfrågan.

 

Allmänna reklamationsnämnden nästa.

 

VAD NI GÖR, BESTÄLL INTE AV TELENORDIA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otur !

Jag gjorde en anmälan till Telenordia i höstas, sedan ångrade jag mig och valde telia istället. Jag skickade ett mail till Telenordia att jag inte längre var intresserad, dagen efter fick jag ett mail som bekräftade att jag var avregistrerad ! Klart !

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk - ett företag i rätt tidsålder!

 

Telefon - vem nyttjar det vid kontakt med företag.

 

Förr - om man verkligen vill få något gjort - nyttjade man faxen.

 

Idag nyttjar man e-post.

 

Tyvärr är det många företag som inte tagit steget framåt ännu, och kan vara ganska sköa på det där med e-post...

 

 

/T

 

[inlägget ändrat 2002-09-18 20:03:25 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...