Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Java vs C++.


Johan Sundkvist

Rekommendera Poster

Johan Sundkvist

Vad anser ni är fördelaktigt med Java i jämföresle med C++? Vilket programmeringsspråk anser ni har framtiden framför sig? Jag är nybörjare måset jag bekänna och står vid ett vägskäl, vilket skall jag välja? Jag har en del erfarenhet genom VB, ASP, HTML samt JavaScript. Dock ej mer. Tacksam för hjälp!

 

MvH Johan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda har sin charm och inget är bäst på allt. Java tycker jag personligen är roligare att koda men det är ju inte alltid det viktigaste när man väljer miljö.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hej

Java är en sammansättning av flera programspråk dock mest från C++. Dessutom har java förenklats i jämförelse med C++, tex behövs inte pekare i Java.

 

Om du skall välja mellan Java eller C++ skulle jag välja Java då det finns en tydligare standard än C++ som är lite flytande.

 

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sundkvist

Är förenklingen en nackdel för språket, jag har även hört att det är långsamt ur vissa aspekter främst på grund av att det måste kompileras två gånger? Vad menar du med att C++ är ltie emr flytande? Är Java mer strikt?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle välja C++ då java inte går att kompilera för en specifik plattform (förvisso javas stora fördel). Dock beror juh detta på vad du vill göra för typ av applikationer?

 

Om du bara vill lära dig programmera, hantera datastrukturer och algoritmer så är juh Java betydligt trevligare rent kodmässigt (i början) :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

<Jag skulle välja C++ då Java inte går att kompilera för en specifik plattform>

 

Det gör det väl...

Man kan ju göra en exe-fil till sitt javaprogram och då blir programmet plattformsberoende. Då har man väl kompilerat det för en specifik plattform, eller?

 

/Agge

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...