Just nu i M3-nätverket
Jump to content

SQL-sträng

rikkardf

Recommended Posts

Hej!

Jag ska ta ut information från våra databaser. Använder oss av asp och sql-server.

Jag fick tipset att jag skicka SQL-frågan SELECT * FROM users och skriva resultatet till en fil.

Hur ser den koden ut? Och vilket filtillägg har den?

Mycket tacksam för svar.

/ Rikard

Whoops... skrev lite fel du hade ju anget sql server... du måste använda dig av "enterprise managern" eller query analyser.

leta upp tabellen user och välj query (skriver din select sats) sedan klistrar du enklast in resulatet i excell

det blir nämligen ingen fil med automatik av det du nämde.

mvh M

[inlägget ändrat 2002-09-18 15:10:26 av magnus.pangnus]

• 8 months later...
Daniel Eriksson

Finns det ingen metod att skriva till fil?

Jag vill köra data regelbundet till fil som sedan kommer att importeras av annan programvara

Jag tror du får lita till respektive databashanterares exportfunktioner.

Använder du MS SQL är det bara att skapa och schemalägga ett DTS-paket.

Edit: Ahh... nu när tråden är flyttat kan jag ge ett lite mer relevant svar (såg bara ett av inläggen, inte hela tråden)

Eftersom du använder SQL-server rekommenderar jag att du skapar ett DTS-paket (enkelt i EM), sedan kan du ropa på det från t.ex en Stored Procedure.

Annars kan du naturligtvis använda FileSystemObject i ASP och loopa igenom hela recordsetet, men det verkar lite tokigt.

/Mn

/Mn

[inlägget ändrat 2003-06-04 17:28:53 av /Mn]

• 1 year later...

Hej.

Mn, du beskrev att man kunde ropa på ett DTS-paket från en stored procedure - hur gör man då?

Vänligen, Johan Kellén

Du kan alltid läsa den här artikeln som tar upp skriva till fil, skicka per ftp och anropa skiten från stored procedure: http://www.sqlteam.com/item.asp?ItemID=12408

Eller den här (som kanske passar bättre): http://techrepublic.com.com/5100-6313_11-5164094.html

Tur för dig att jag satt och läste dts artiklar idag... :P

[inlägget ändrat 2004-10-08 22:27:21 av Bassman]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...