Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

webbdelning


Doggen

Rekommendera Poster

Är totalt grön på mac men jag har nyligen köpt en begagnag. Jag undrar om den inbyggda webdelningen stödjer asp.

 

Och så en till fråga... Jag har en ftp på en pc och hur gör jag om jag vill ladda ner en hel map från ftp`n inte bara en fil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, asp stöds inte i den inbyggda webbdelningen, så vitt jag vet.

 

Använd ett modernt FTP-program, typ Fetch eller liknande där det ska vara möjligt att kopiera en mapp i taget, annars är det bara att markera allt (CMD+A), dra dem över till en mapp du har gjort på skrivbordet på Macen.

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

[inlägget ändrat 2002-09-17 20:11:10 av CyberPet]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått dig rätt så undrar du om det går att köra ASP direkt på macen.

Du kan inte köra macen som en ASP-server, så vitt jag vet så är ASP ett Microsoft specifikt språk dvs koden körs på MS servern och visas sedan upp på klient som html. Du kan däremot köra PHP om du har OSX som operativ annars finns det lösningar som tex Lasso i OS9 viket har stöd för bla My SQL,JDBC och Microsoft SQL Server 2000, Sybase, 4D och Oracle.

 http://www.blueworld.com/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ett alternativ är att packa mappen till en fil, typ .zip el. .sit, så är resten en baggis med vilket FTP-program som helst.

 

//Lars

 

Ps. Kul att det fortfarande kommer lite inlägg i detta forum, även om det inte direkt fladdrar i luggen. Ds.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok det är så det ligger till. Jag provade Fetch och det funkade precis som jag ville... Synd att det inte går med asp.

 

Jag tänkte lägga ut en hemsida på macen med ett forum. Jag vill inte ha ett gratis forum som finns på nätet. det är så svårt att få som man vill då.

 

Du pratade nånting om Lasso är det någonting som redan finns i macen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns inte default i systemet men om du kör OSX så kan du bygga ditt forum i PHP och MySQL vilket är gratis att hämta hem.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

huu det mesta verkar vara till os x synd

att jag bara har os 9. Är det svårt att sätta in mer minne i en mac? Så jag kan köra os x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Vad är det för Mac? Det går bara att köra OS X i G3:or och G4:or, dvs iMac och PowerMac G3/G4, eMac och PowerBook G3/G4.

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...