Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Svar" på formulär...


Radiogogo

Rekommendera Poster

Hej alla kloka människor !

Har tragglat mig igenom grunden till min första hemsida där jag bland annat lagt in ett frågeformulär med olika svarsalternativ i form av en rullmeny och där svaren mejlas till mig enl. principen:<FORM ACTION="mailto:xxxxx@yahoo.com" METHOD="POST" ENCYPTE="TEXT/PLAIN">. Så långt allt väl.

 

När svaren kommer så öppnar jag dem i Anteckningar och finner att de är utskrivna på längden och innehåller dessutom "&" samt "%" tecken mellan svaren...

 

Mina frågor är således:

Hur får jag svaren att hamna under varandra ? Antar att det har något med ENCYPTE="TEXT/PLAIN" att göra eller har jag fel där ?

 

Går det att från början att få med själva frågan i de(t) svar som mejlas till mig så att jag inte behöver ta reda på vilka frågor de svarar på - tanken är att det ska finnas 2-3 dagsaktuella "undersökningar" på hemsidan som användarna ska svara på ?

 

Vet inte om detta är tilräckligt med information för att kunna besvara dessa frågor men är innerligt tacksam för all hjälp jag kan få

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har skrivit encypte men det ska vara enctype.

 

Vill du ha mer kontroll över dina formulär bör du använda dig av någon teknik som PHP, ASP, CGI etc. Mailto-sättet är inte någon standard och du kan inte lita på att det fungerar. W3C säger: "User agent behavior for a [action] value other than an HTTP URI is undefined." Det är alltså möjligt att du kan få det att fungera så som du vill, men i så fall vet du bara att det fungerar i ditt operativsystem med din programvara och dina inställningar.

 

Om du inte har tillgång till serverbaserade CGI- eller skriptfunktioner kan du kanske testa det här:

 

http://www.response-o-matic.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bockar och tackar !

 

Som synes så tragglar man på en låg nivå *skratt* och försöker ta sig igenom denna veritabla "scriptdjungel". Men så länge man har kloka och vänliga människor i sådan omedelbar närhet som på detta forum så kanske man en dag till och med förstår vad det är man håller på med...

 

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...