Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sömotorer


julian1

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag håller på med en sida, www.mia-h.se/test.asp. Jag är novis på sökmotorpositionering men inbillade mig att jag skulle förbättra placeringen om jag skriver en text med många sökord och lägger den först i <body> med samma förg som bakgrunden?

Dessvärre blev det problem i både IE 6 och NN 4 (ej i NN6). Plötsligt flyttades tabellerna nedan åt alla möjliga håll och sabbade strukturen.

 

Någon som orkar titta på koden o se vad som är galet?

 

Dessutom, finns det ngn generell regel för hur man ska positionera sig? Vad jag förstår så lägger olika motorer vikt vid olika saker, t ex meta description, keywords, body-text och titeltagen. Är det bäst att maximera alla dessa på index-sidan eller ska man ha olika sidor för olika sökmotorer?

 

mvh Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Det där med att lägga till "dold" text känner sökmotorerna av. De flesta likande knep gör så att de kanske inte tas med alls i sökningen.

 

Vill man hamna högt upp i listan skall länken till din sida finns på många andra sidor dvs ju fler som länkar från sin sida till din hemsida desto högre upp kommer i sökningsresultatet.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jaså, är det så illa?

Alternativet att ha massa folk som länkar till mig kommer inte att hända så jag får inrikta mig på det övriga.

 

Du hade inge kodmässig lösning varför det såg konstigt ut på http://www.mia-h.se/test.asp ? om man jämför med övriga sidor på webbplatsen har menylinjen förskjutits..

 

J.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hmm,möjligtvis om det är följande kodrad i startsidan som skall ändras:

<td background="bilder/bg/bg_lblue.gif" rowspan="2">

till som du har på de andra sidorna:

<td background="bilder/bg/bg_lblue.gif" align="right" valign="top" width="598">

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...