Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE 6.0 och Remote Desktop


dex

Rekommendera Poster

Hejsan.

Jag tänkte jag skulle ansluta till en dator med Remote Desktop genom IE 6.0.

Men när den ska ansluta så säger den

Object doesn't support this property or method: 'MS.Tsc.Server'

Jag har provat att sätta allt jag hittade som gällde ActiveX enable, men det hjälpte inte... Kan det vara så att det är nån fil som saknas och hur kan man då få den att ta hem filerna igen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skadad IE/AX-installation? Vet att det finns en datorsal på mdh som ger ungefär samma fel om man försöker ansluta via ie-komponenten... funkar finfint i de andra salarna dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick exakt samma fenomen när jag försökte köra tsweb ifrån/på den datorn jag använde. Dvs kör du tsweb-servern på den datorn du sedan ska ansluta ifrån kan du få det felet.

Tar du däremot en annan dator i det nätverket för att ansluta från den första mot en trejde, då fungerar det.

 

Det där lät nog väldigt krångligt, och det borde nog inte vara så - även om det blev så för mig. ;)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAAAAAA!

Installerade just SP1 till IE6 via Windows update. Fick nu precis samma fel som dig! J%¤"#a M$!

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

---

Hjälpte inte att köra en repair på IE. :(

 

[inlägget ändrat 2002-09-17 16:35:54 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär - är lite mer nöjd nu. På följande sida kan man ladda ner programmet som XP använder för fjärranslutning, så behöver man inte bry sig om att TS-clienten slutar funka när man installerat IE6 SP1 eller Win2k SP3. :)

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jooo... Brukar köra det... Men det är så att jag vill kunna se "hela" skrivbordet jag ansluter till... Om det körs i en högre upplösning... Så att inte fönster och grejjer flyttas bara för att den burken jag ansluter ifrån har lägre upplösning...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men programmen gör ju exakt samma sak. Vad menar du skiljer sig? Du kan ju själv ställa upplösningen på den anslutning du ska skapa via Options - Display el vad det kan heta på svenska. ;)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kollat programmet du skickade, men räknar med att det är samma som i XP...

Då kan man inte välja en upplösning som är högre än den på datorn man ansluter ifrån... Ansluter du med TSweb så kan du välja högre upplösning så att du får scroll-lister...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.. Då tror jag att jag förstår. Men menar du att TSWeb fixade detta?

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sista länken jag postade fungerade INTE för mig. :/

Däremot upptäckte jag en annan bra funktion med Remote-programmet. Man kan ansluta enheterna vid inloggning vilket man inte kan göra via TSwebben.

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...