Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tappat bärbar i golvet=funkar ibland


walles123

Rekommendera Poster

Hej!

Jag tappade min Toshiba Tecra 8100 i golvet.

Detta resulterade i att den fungerar ibland, så här:

1. Ibland startar den och jag kan köra i allt från 30 sekunder till 3 timmar och sedan bara stannar allt, bilden är kvar men "frusen".

Om jag startar om datorn kan den funka eller:

 

2. Datorn startar inte alls, fläkten går igång och cd:n snurrar ett par varv men ingen bild.

Jag har provat att hålla in F12 (vid start) som gör att man kan upgradera BIOS och då kommer alltid bilden fram.

 

Jag har provat:

1. Uppgraderat BIOS

2. Plockat isär datorn i molekyler och satt ihop det igen

3. Provat med en annan hårddisk som jag vet fungerar

4. Installerat och partentionerat om hårddisken

 

 

Någon annan som har något förslag vad jag kan göra?

Jag kan lämna in den till Office här i Stockholm och få reda på felet för 1.000:- men jag pluggar så det är för dyrt för mig...

 

Alla svar är välkomna!

Mvh Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du säker på att elektronerna sitter där de ska? är man och rotar i det där är det tämligen svårt att få det rätt igen. för att göra omförflyttningar av dessa rekomenderar jag dig att använda pinsett, då det annars är lätt att göra det hela ännu värre. lycka till.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glenn...inte alls.

det är myvket troligt att felet ligger bland elektronerna. men för att rota i dessa bör man vara utbildad.

 

och vad jag förstod så har han varken använt pincett eller haft någon utbildning när han plockade isär sin dator.

 

det ska finnas en guide på nån sida men kommer inte ihåg adressen.

nån mer som har sett den??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Driver du med han eller?

 

Det är förmodligen en väldigt liten pincett.... ;)

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.