Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony MZ-N1


madrigal

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har akdrig haft nån Mp3/Md spelare men ska köpa en Sony MZ-N1 nu i helgen. Har endel frågor om dessa små söta maskiner :) Hur funkar det om man vill spela in en cd-skiva man köpt till md-spelaren? vart o hur kopplar man mellan cd-md?

Likaså ska det gå spela över mp3-låtar från datorn till denna md?

 

Mvh Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag köpte för ett tag sedan en Sony MZ-N707 som ju är modellen under MZ-N1. Kan börja med att säga att jag är supernöjd. :)

 

Jag har hittills bara spelat in musik (både mp3 och cd) från datorn till MD:n och då sköter man ju det via USB. Det går ok, men OpenMG Jukebox är tyvärr inget smidigt program... kraschbenäget och rörigt är det, men det är väl bara att hoppas på att det dyker upp nån trevlig uppdatering snart.

 

Hoppas du blir nöjd med ditt köp!

 

mvh,

query

_________________________________________________________

Things should be made as simple as possible, but not any simpler.

- Albert Einstein

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har SONY äntligen börjat acceptera MP3 eller är det fortfarande "ATRAC" som gäller? (Dvs man tvingas konvertera filerna från mp3 till ATRAC innan de förs över till spelaren?

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"vart o hur kopplar man mellan cd-md?"

Har din CD optisk utgång, så ansluter du till MD´ns optiska in. Annars får du använda line in- och utgång mellan dem.

 

//Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har SONY äntligen börjat acceptera MP3 eller är det fortfarande "ATRAC" som gäller?

 

Tyvärr måste man fortfarande konvertera filerna till atrac först och detta tar längre tid än att föra över låtarna till MD:n... Men trots den nackdelen är jag ändå otroligt nöjd med mitt köp. Nu har jag ju iofs bara en 8 år gammal cd-freestyle att jämföra med, men ändå :)

 

mvh,

query

_________________________________________________________

Things should be made as simple as possible, but not any simpler.

- Albert Einstein

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Görs inte konverteringen när man för över filerna ?

 

Eller...tja...ljudet konverteras väl till ATRAC via den digital ingången om man kör via ljudkortets digital utgång istället för USB ?

__________________________________

Sakta men säkert ska jag äta upp dom !

b all the *nörd* u can b - Tekno

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konvertering är väl egentligen fel ord, för det som händer är att mp3:an packas upp till wav och sedan komprimeras på nytt i atrac-format. Kvalitetsförsämring med andra ord.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konvertering är väl egentligen fel ord, för det som händer är att mp3:an packas upp till wav och sedan komprimeras på nytt i atrac-format.

 

Japp, det har du alldeles rätt i. Men det är väldigt sällan (hittills iaf) som denna kvalitetsförsämring är hörbar. Givetvis beror detta på hur bra originalfilen är, vilken typ av ljud det är och hur hårt man väljer att atrac-komprimera.

 

Förresten, väldigt intressanta artiklar om att "skydda" html-kod!

 

mvh,

query

_________________________________________________________

Things should be made as simple as possible, but not any simpler.

- Albert Einstein

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Förresten, väldigt intressanta

> artiklar om att "skydda" html-kod!

 

Tack! Då kanske du gillar den senaste som jag blev klar med alldeles nyss. Programmet heter Atrise HTMLock och säger sig kunna lösenordsskydda hemsidor. En idé som skulle kunnat fungera om man hade haft en säker algoritm, men det har ju inte det här programmet...

 

http://www.tydal.nu/se/security/atrise.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska genast spana in den!

 

mvh,

query

_________________________________________________________

Things should be made as simple as possible, but not any simpler.

- Albert Einstein

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...