Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

R310s:Ingen åtkomst och klockan går långsamt


kurre k3

Rekommendera Poster

Har testat med Telia och Comviq-kort,får ingen åtkomst på mobilen,fast det indikerar att mottagning är möjlig,och andra mobiler som jag har bredvid funkar. Kommer jag någon gång in på nätet och man försöker ringa till telefonen kopplas man direkt till telesvar.Dessutom går klockan i telefonen superslött,typ en minut på telefonen är en timme i verkligheten.Har fått senaste programuppdateringen inlaggd.Någon som har en aning om vad problemet är?Kan det vara det inbyggda batteriet?Är det bara att skrota eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den är nog skrotfärdig ;)

 

Att klockan går slött beror nog på att klockkristallen gjort sitt, du kan testa den i servicemenyn (höger * vänster vänster * vänster *), Servicetester -> Realtidsklocka

Får du "Misslyckades" på testen så är det kristallen som behöver bytas.

 

Men sen när det gäller nätproblemet blir det genast knepigare. Kan hjälpa om man byter antennkontakt och antenn, men troligen är det nån styrkrets (som oftast är limmade) som strular.

 

Så det finns ingen garanti kvar på telefonen? Telefonen har 15 månaders fabriksgaranti från produktionsveckan (står på etiketten under batteriet, tex 01w28) utöver den vanliga inköpsgarantin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick "misslyckad" i testen så nu vet man varför klockan inte går då.Bytade antenn,det hjälpte inte,så det är nog något allvarligare,får väl chansa och ska skruva isär och se om jag ser något.Tiden har tyvärr gått ut så jag har ju inget att förlora och att lämna in på reparation blir nog för dyrt.Det finns väl ingen som säljer nya innanmäte till R310s heller?Tack för ditt snabba svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

om det inte gått två år sen du köpte den så kan du alltid göra en reklamation på den... :)

 

Kan också hjälpa om man byter simläsare. Men i övrigt finns det inte mycket man kan göra på den, inte ens serviceombuden gör speciellt mycket mer.

 

Lämnar du in den för service kommer det troligen hamna kring 1500-2000kr då du kommer få erbjudande om att köpa en utbytesenhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...