Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spam!


Karl-Olov13

Rekommendera Poster

Men under account details har jag ju fyllt i även SMTP-server. Kan det ha att göra med att SMTP-servern kräver verifiering (samma inloggningsuppgifter som för pop3)? Det är väl just det som gör att servern inte kan användas för relaying så det borde ju finnas inställningar för att logga in även vid bounce?

 

Som Bostream-användare har jag väl inte tillgång till en SMTP om jag inte har mailtjänsten?

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia och exakt samma kontoinformation för bägge kontotyperna, så jag förstår inte riktigt frågan. Men du kan iaf glömma hotmail i Mailwasher, till den funktionaliteten kommer.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappt så jag förstår frågan själv ;o)

Jag har inte hotmail, det var när jag skulle bounca ett mail från bl.a hotmail jag fick error. Jag ska försöka förklara tydligare:

 

Jag har bostream som uppkoppling, jag har ett par egna domäner som ligger på ett webbhotell där jag även har mail (pop3 och SMTP) SMTP'n kräver verifiering för att skicka mail, men någon ruta för att fylla i det i Mailwasher har jag inte hittat så därför var min tanke att eftersom jag inte loggat in på SMTP'n så fick jag felmeddelande att det inte gick att skicka. Så då tänkte jag att Bostream kanske har en SMTP-server som inte kräver inloggnbing utan att det räcker att jag är uppkopplad mot dem för att använda den. Nu tycker jag mig ha hittat en sådan och har fyllt i den som SMTP i Mailwasher så nu väntar jag bara på ett spam hehe.

 

Hoppas nån förstod nu. Fast problemet med blacklistservrarna återstår ju, men det får bli ett senare problem.

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMTP'n kräver verifiering för att skicka mail, men någon ruta för att fylla i det i Mailwasher har jag inte hittat

 

I Properties för kontot i fråga finns en SMTP-kryssruta, in min v 1.32.

 

Vidare kan jag berätta att bevakningsmail från Eforum inte kommer ut svartlistade hos mig. De får epitetet "normal". I går, när jag varit borta i två dagar, hade jag 25 spambrev. Mailwasher identifierade 24 av dem. Det 25 åkte in på min Blacklist.

 

Dagens 7 spam prickades alla av Mailwasher.

 

Nu vill jag faktiskt inte gärna prisa just Mailwasher mycket mer. Det finns andra som gör samma sak, Spamkiller, t.ex. Det är numera ett betalprogram med allt vad därtill hör av stabilitet och support ;-)

 

Det stora med bägge programmen är i mina ögon bounce-funktionaliteten, men det finns det säkert fler program som har. På Download.com hittar man 200+ Windowsprogram i ärendet spam. Självklart måste ett antal av dessa också ha bounce-funktionalitet.

 

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat ett par stora och kända antispamsystem - men inget av dem har lyckats hantera en imap-inbox på ett tillfredsställande sätt. Antingen (1-cloudmarks) fungerar inte programmet normalt mot en imap-inbox trots att det enligt specarna ska det, eller (2-mailwasher) gör programmet något korkat som att alltid kolla igenom _alla_ mail jag har lagrade i imap-mappen, inte bara nya, vilket tar evigheter... :/

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också 1.32 men hittar ingen sådan ruta. Å andra sidan funkade det med Bostreams SMTP så det är inget problem längre. Att däremot alla mail blir markerade som svartlistade av ORDB är ett stort problem. Kanske lika bra att testa ett annat program och se om det funkar bättre.

 

/Niklas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag tycker att Tomas Tydals idé:

 

Att varken to- eller cc-raden inte innehåller din adress är ju alltid en början.

 

var det närmsta en gyllene regel jag stött på...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Håller med dig totalt. Den som reggar sig osv med sin "skarpa" adress är som att tigga om att behöva byta mailadress

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...