Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur ta bort web-adress förslag????!!!!

QP

Recommended Posts

Hur gör jag för att permanent ta bort förslag på tidigare webadresser som dyker upp i fönstret??? Om jag går: tools --> internet options --> content --> "autocomplete" - kan jag ju avmarkera

webadresser & forms för autocomplete. Väljer jag sedan general-fliken och tar bort filer & history

borde det väl vara OK?? Men om jag startar om datorn och påmarkerar autocomplete igen, dyker de gamla adresserna upp igen!

Har du rensat i registret? Kolla på HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

Som vanligt sker allt där på egen risk... ;-)

/Stefan

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

Tack för tipset. Testade ta bort

en av de få länkar som ligger där och det fungerar. Men i adressfönstret dyker andra adresser än de i current user upp! Vad ligger dessa???

Nyckeln finns även med här:

HKEY_USERS\S-1-5-21-2000478354-746137067-1202660629-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

Jag vet dock inte om det är samma URLer som på det andra stället och jag vet inte vad alla dessa siffror står för... Mina kunskaper om registret är lite för begränsade för det...

/Stefan

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

En inställning till under Internet-alternativ-->Avancerat-->Sökning från adressfältet. Markera "Sök inte från adressfältet".

//Max

Nja... Nu gick det nog lite för fort... :-)

Den funktionen stänger ju av IEs förmåga att göra någon form av webbsökning när man skriver in en felaktig URL eller bara ett ord. Själv har jag rutan ikryssad men adressfältet kompletterar mina adresser med automatik.

Fast jag kan ju ha fel...

/Stefan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...