Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN messenger´s röstkonversation och router


bba

Rekommendera Poster

Vet någon hur man ställer in en SMC Barricade 7004BR router så att man får det att fungera med MSN messenger´s röstkonversation dator till dator?

(Om det överhuvudtaget går?)

Det verkar som om det är den som spärrar kommunikationen, läste i hjälpen på MSN men blev inte så mycket klokare, man skall öppna portar men hur gör man?

Jag vet hur man kommer in i setupen för routern men sen förstår jag inte riktigt hur man ska kunna konfigurera den.

Följande har jag klippt från hjälpen på MSN:

To enable voice and video communications with Windows Messenger through a non–UPnP firewall, configure the firewall to allow incoming traffic on UDP ports 5004 – 65535.

For other purposes, enable the following ports:

File Transfer: 6891 (to allow 10 simultaneous file transfers open ports 6891 through 6900)

Application and Whiteboard Sharing: 1503

Remote Assistance: 3389

 

Jag kör win98se på alla datorer.

 

Vet inte riktigt om jag hamnade i rätt forum, men hoppas att nån läser detta som kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKulle inte tro det går, din "router" måste isf stödja SIP protocolet, och det är det inte många av de biligare "internet delarna" som gör... men, det borde stå på tillverkarens hemsida.

 

http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci541639,00.html

 

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

[inlägget ändrat 2002-09-13 16:41:14 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack

Fick sent omsider ett svar även från tillverkaren att det förmodligen inte fungerar.

Min driftiga dotter installerade under tiden Yahoo Messenger istället (utan att fråga mig)och det fungerade av någon anledning. Det kanske inte arbetar på samma sätt?

Kanske ett tips till andra i samma sits.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...