Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fick användaruppgifter skickade, varför?


Seb M

Rekommendera Poster

Fick precis ett mail:

 

Du får det här brevet därför att du har begärt dina användaruppgifter från www.idg.se.

 

Dina uppgifter är: .....

Mig veteligen har jag INTE begärt detta. Kommentar från nån ansvarig?

 

Äääh, är väl nån rolig som gått in och begärt att uppgifterna på mitt användarnamn skall skickas ut...

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

[inlägget ändrat 2002-09-13 14:59:08 av Seb S]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Seb!

Vem som helst kan fylla i ditt användarnamn i "Glömt lösenord"-rutan.

 

Kan vara så att någon som trodde att han var registrerad med ditt användarnamn försökte få sitt lösenord genom att använda funktionen.

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får denne reda på mitt användarnamn då? Det är ju inte samma som mitt alias...

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men det är väl bara om han har samma alias som användarnamn...har du det, så går det, men om inte så borde det vara betydligt svårare...

_____________________________________________

//Dreben

 

Om du inta kan dubbelklicka! Skit i det då....du kan göra annat.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En gissning, någon försökte av någon anledning logga in som dig, kanske har ett liknande användarnamn, det misslyckades, och han tryckte på "skicka mitt lösenord".

 

Det kan vara så att någon har tillgång till din e-post, och ville ha ditt lösenord till IDG av okänd anledning.

 

Det kan vara så att någon hoppades på att IDG skulle skriva ut vilken adress infon skickades till för att få din e-postadress.

 

Jag tror mest på första alternativet. En "helt ofarlig" händelse. Är du däremot paranoid så bör du byta lösenord på IDG och till e-posten :)

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Tror inte det finns en susning till chans att någon har ens ett liknande användarnamn...

 

2. Hmm... långsökt, det är firmaadressen. Men chefen kanske kollar mig ;-)

 

3. Då skulle de behöva veta mitt användarnamn.

 

Paranoid blir jag i alla fall när sånt händer, även om det verkar harmlöst!

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen en ren slump. Kanske såhär:

 

Kalle loggar alltid in på webbtjänster med inloggningsnamnet kalle78. När har ska logga in på idg.se så klagar systemet på felaktigt lösenord.

 

Han kommer inte ihåg om han har registrerat sig på idg.se eller inte. Därför använder han funktionen för att skicka ut lösenord.

 

I det här fallet så har en annan kalle redan registrerat sig med användarnamnet kalle78 och får då mailet.

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm.. man kan välja att fylla i epostadressen också när man ska få info skickat till sig.. kanske är chefen eller någon som kan din epostadress som är där och tallar ändå. ;D

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...