Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fast uppkoppling - rörligt pris

NoiseKiller

Recommended Posts

Usch - nu blir jag så där äckligt upprörd före frukost. Sånt är inte bra.

Sitter nämligen å läser i tidningen "Telekom idag" och hittar en artikel om adsl-tjänster som Skanova kan komma att leverera.

Det danska systemet som är föregångare:

..för 150 danska kronor får en 2 mbit uppkoppling, där man får ladda ner 50 megabyte i månaden utan extra kostnad.

Lite tidigare i artikeln står det:

varje gång man kopplar upp sig välja om man ska koppla upp sig med 500kbits hastighet eller med 2 Mbit. ... 2 Mbits uppkoppling är nödvändig om man exempelvis ska titta på film över uppkopplingen..

Och naturligtvis:

..förbrukningar över 8 Gb får ett fast pris på 650 kronor i månaden.

Undra om skribenten i fråga vet om att man inte kan se särskillt många filmer på de tilldelade 50Mb:en.

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: som tycker att Bostream tog i när de höjde till 449:-

det är skumt det där.

hur mycket data skyfflar CounterStrike om man sitter några timmar om dagen?

det kommer ju gå bra för att kommersiella mediatjänster om det ska kosta så här mycket....not.

-We don´t wanna greet the Marsians and have to explain that we have run out of IP-addresses.....

hur mycket data skyfflar CounterStrike om man sitter några timmar om dagen?

Minst 5-6 KB/s åt varje håll skulle jag gissa på. 50 MB skulle då gå åt efter endast ett par timmars spelande. :)

Almir - ...

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

goddam !

du är man ju luspank, man hamnar ju

direkt på 8GB i månaden :-)

tur man har SUnet nu ;-)

-We don´t wanna greet the Marsians and have to explain that we have run out of IP-addresses.....

Magnus Lindqvist

Nu är jag lite osäker på hur mycket data de går över min uppkoppling/månad, men inte är väl 650:- så farligt. Dock så tycker jag att Telia kanske skulle lägga sitt 2Mbit pris i närheten av Bostream. Ser nästan löjligt ut om Telia leverar 2Mbit för, låt oss säga 650:- (kan bli mindre om man lyckas hålla sig under 8GB/månad) och Bostream levererar 2Mbit för 449:-, och då spelar det ingen roll hur många MB eller GB man tar hem. Kan knappast tro att Telia betalar mer till Skanova än vad Bostream gör, men de kan jag å andra sidan inte veta....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...