Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Partition problem


Bulldog

Rekommendera Poster

Jag har gjort bort mig. Behöver hjälp. Hade en 100GB HD med 3 partitioner på. Efter problem med OP WIN XP blev det så att jag tog bort den första av 3 st partitionerna. Finns det något sätt att rädda det som finns på HD. Har OP på en helt annan HD så jag har inte installerat över något.

Hoppas någon kan hjälpa en klant som mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har skrivit något på disken du vill rädda finns det en chans. Prova något av programmen Powerquest lost+found eller Easyrecovery. Båda är relativt enkla att använda men kräver lite kunskap om disken. Och båda kan dessutom vara rätt svåra att få tag i.

 

Men jag har lyckats några gånger med ovanstående program. Lycka till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vart hittar jag fixMBR?

Jag tog bort det där jag skulle välja vart jag ville installera det. Hadde c: som jag hade Win XP men den hade blivit något krångel med. Hade sedan E: helt tom och F: & G: som jag har info på. E, F & G är på samma HD. Nu har jag installerat om på C: Och är ute efter att rädda ca 90GB med info

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar.

 

Är det från C: datan har försvunnit?

 

Om det är samma C: som du har installerat XP på nu så är det tyvärr rätt kört. :/

 

Eller är det E, F och G som du har råkat formatera?

 

FixMBR hittar du om du går in i reparationskonsollen (eller vad det nu heter) när du bootar från XP-skivan. Har för mig att man ska trycka R eller nåt. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är E, F och G som jag tog bort partitionen på. C: har jag bara OP på och det är en egen HD. Så det skall inte vara några problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...