Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Geoforce 2


Johan*

Rekommendera Poster

Fick tag på ett geoforce 2 som jag ska installera på en gamal PentiumII. Men när jag ska köra Nvidias installationsprogram så får jag internet fel 14. Någon som vet varför? Jag har utan framgång sökt bland inläggen.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har maskinen för operativsystem och vilken version av drivrutinerna försöker du installera?

Har du provat att hämta dem igen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med NT4.0 (servicepack 6) och jag har försökt med version 30.86 har jag för mig. Håller på och hämtar hem version 29.80 för att testa också, men jag är inte optimistisk.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått tagit ur luften, men är det ingen med DirectX lr nått....

_____________________________________________

//Dreben

 

Om du inta kan dubbelklicka! Skit i det då....du kan göra annat.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det, det är den jag laddat ner... 29.80 fungerade inte heller. Blev samma fel vilket får mig att undra om det är något annat det är fel på.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag har adminrättigheter, och vad är DirectX Ir?

 

Tack för så många snabba svar ;) Kan tro att det är en tjatt och inget forum ;)

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du följer Nvidias uppmaningar?

* "Download Accelerator" utilities should be disabled when downloading any drivers.

* Do not run virus protection software in the background while installing the drivers. This prevents the driver from configuring itself properly.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...och vad är DirectX Ir?"

Ir=eller.

Avinstallerade du de gamla drivrutinerna innan du försökte installera nya?

 

//Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det trodde jag bara man var tvungen att göra om man hade gamla nvidia-drivisar. Var tar man bort andra gamla drivrutiner?

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

 

Egentigen spelar det ingen roll eftersom Nvidia drivisar brukar fnger. Men min tanke var att kolla på tillverkarens hemsida och kolla om det fanns något på faq eller så... Kanske kunde vara idé att prova tillverkarens divrutiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tänkte så jag med, men kille som jag fick kortet av visste inte. Det verkar hur som helst vara min skitdator det är fel på. Försökte gå in på Enhetshanteraren, det är väl där man tar bort de gamla drivrutinerna misstänker jag. Men då står det bara "Konfigurationshanteraren: Den här funktionen är inte implementerad i aktuell version av operativsystemet." Någon?

 

 

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det krävs troligen att du har minst direct x 7 för att installera drivrutinerna och Win NT har endast stöd

för direct x 5 tror jag

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Q. Is DirectX compatible with Windows NT 4.0?

 

A. Yes. However, the only version supported on Microsoft Windows NT® 4.0 is DirectX 3.0a. You must also install Windows NT 4.0 Service Pack 6.

 

Detta står att läsa på direct x hemsida

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit också. Det betyder alltså att man inte ska köpa Geoforce till NT-maskiner eftersom det inte fungerar. Eller finns det någon fin väg runt allt krångel?

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit också. Det betyder alltså att man inte ska köpa Geoforce till NT-maskiner eftersom det inte fungerar. Eller finns det någon fin väg runt allt krångel?

Jovisst finns det en väg runt krånglet. Köp ett exemplar av Win XP när du ändå skaffar Gforce kortet... ;)

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lovar att om jag kunde installara XP så hade jag gjort det. Men det måste vara NT för att kunna kominucera med alla datorer på jobbet. Som tur är har jag en XP-burk också.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit också. Det betyder alltså att man inte ska köpa Geoforce till NT-maskiner eftersom det inte fungerar. Eller finns det någon fin väg runt allt krångel

 

Nejdå, det betyder det inte alls, jag har självt kört NT 4 WS med ett Geforce 2 MX400 med 30.83 och det funkar utmärkt.

 

Det krävs INTE att man har någon version av DirectX installerad, just därför är drivisarna speciellt för NT 4.

 

Pröva det här; om du har winzip eller nåt annat uppackningsprogram installerat så högerklickar du på .exe filen och väljer "packa upp till" gå sedan in i foldern och dubbelklicka direkt på "setup.exe" (ja det låter fånigt)

 

Jag tycker det låter som om det är Installshields installer som klagar på något.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag provat också och det fungerade inte heller.

 

Något som däremot FUNGERADE var att jag tog en engelsk NT-skiva och körde reparera NT från den, och sen fungerade det.

 

Så tack för all hjälp, och kanske fungerar något av idéer för någon annan som har liknande problem.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...