Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med datumet


Thomas Höögh

Rekommendera Poster

Thomas Höögh

Hej

 

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. På siten www.spelkuben.nu som jag har kodat har jag fått problem med datuminmatning. Webhotellet har bytt server och kör ett amerikanskt OS med amerikansk tidsangivelse. Jag har genom <%session.lcid = 1053%> konverterat datumet till svensk standard. Problemet är nu att den har roterat ordningen på datumet. IStället för att mata in följande i databasen: Datum: 2002-08-16 Tid: 13:01 matar den istället in Datum: 9/8/2002 Tid: 38:40.

 

Hur får jag ordning på detta så det blir som det var tidigare? SOm ni märker så har även klockan blivit helkonstig, vaddå Tid 38:40 liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Höögh

Ok, ska prova det Magnus, men vart lägger jag koden. Där datumet matas in eller där det ska presenteras?

 

Är inte så där jättehaj på asp än.

 

Nu ser mina inmatningskoder för datum ut så här.

Rsuser("DateP")=formatdatetime(time(),vbshorttime)&" "&day(now)&"/"&month(now)

Rsuser("DateP_Ext")=now()

Rsuser("DateP_ODate")=date

 

Ska jag ändra något i den koden eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Höögh

Ok, jättesnällt av dig Magnus, men tyvärr hjälper mig detta inte ett dugg. Har provat lägga in kodsnutten på enligt mig lämpliga ställen och även bytt ut den mot annan kod, resultatet blir bara ett felmeddelande och sidan syns inte.

 

Den skriver "mismatch CI" eller något sådant.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad "Svetsarn" flummar om, finns ingen VBScript funktion som heter så.

 

Du får nog visa lite kod, vad du gör när du matar in och plockar ut ur databasen och vad det är för databas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Höögh

 

Jag använder en accesdatas, inmatningskoden för datumen ser du i ett tidigare inlägg av mig i den här tråden. Koden för att presentera datumet sen ser ut så här

Datum: <%=rs("DateP_ODate")%> Tid: <%=printshorttd(2,rs("DateP_Ext"))%></font>

 

Hoppas det hjälper.

 

Skriver man in något via adminsidan nu så står det i databasen 2002/09/11/ 5:43:36 AM eller liknande. JAg vill att det ska stå 2002-09-11 15:43:36

 

Tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...