Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inlägg - ca 3/dag


Esuk

Rekommendera Poster

Tittade in på min lilla pop-up med användar information.

 

Under antal inlägg stog nu ca 3/dag, detta måste då vara något nytt :)

 

Frågan är då, hur tas detta fram ? det känns som att 3 inlägg per dag måste baseras på när jag registrerade mig, tyvärr känner jag detta lite missvisande eftersom man stundtals tar pauser från Eforum.

 

Jag skulle må bättre om inläggen per dag baserades på hur många dagar du loggat in på Eforum (om detta loggas)

 

Några synpunkter ?

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag registrerade mig i december 1999 och höll därefter 2 års uppehåll från Eforum innan jag kom tillbaka i slutet på 2001...

:-)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte denna informationen på mig. Kanske måste komma över ett visst antal.

 

Jag håller med att det borde vara per inloggad dag. Jag har haft uppehåll 2.5 år så annars blir det jobbigt att jobba upp till 1/dag... ;)

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med att det borde vara per inloggad dag. Jag har haft uppehåll 2.5 år så annars blir det jobbigt att jobba upp till 1/dag...

 

precis, därför jag tycker att det är lite missvisande, jag var utan uppkoppling i 4-5 veckor när jag flyttade i höstas då gjorde jag uppehåll :)

 

Den mest "rättvisa" algoritmen borde vara

antal_inlägg/antal_dagar_du_vart_inloggad

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den mest "rättvisa" algoritmen borde vara

antal_inlägg/antal_dagar_du_vart_inloggad

 

Det står ju ca 3/dag, vilket då borde beskrivas av antal_inlägg/antal_dagar_i_en_månad

eller vecka.

 

_De_ mäter väl inte hur länge man är inloggad ? Det är ju någon underlig 'Senaste besök' bara.

 

TN

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Könstigt! Jag har själv bara skrivit 270 mot dina 317... och har har enligt min statistik skrivit 1/dag... :)

 

Det är alltid kul med statistik, men det skulle va roligare om det var decimaltal! Enligt min uträkning ska jag ha skrivit 0,8/dag...

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

[inlägget ändrat 2002-09-11 22:32:38 av NisseSthlm]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju ca 3/dag, vilket då borde beskrivas av antal_inlägg/antal_dagar_i_en_månad

eller vecka.

 

då får du ingen statistik över din tid på Eforum, då får du endast på den veckan om det överhuvudtaget går.

 

Min tanke var att dela inläggen med antal dagar som du vart inloggad (och haft en chans att skriva inlägg)

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte denna nya finness ses för alla användare?

Kan det bero på att personen har skrivit i snitt, avrundat till närmsta heltal, 0 stycken/dag? Eller är det att man måste skrivet ett visst antal inlägg för att man ska få den nya funktionen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte vara ett minimum av inlägg. Jag har fler inlägg än NisseSthlm, men jag får inte den informationen. Måste bero på att jag registrerades april 1999 och därför avrundas till 0/dag, vilket förmodligen inte visas.

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...