Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pro tools?


Badtant

Rekommendera Poster

Jodå, den går visst att ladda ner, gratis som uppdatering om du har en tidigare LE-version:

 

http://www.digidesign.com/download/winup.html

 

,men det är alltså den _skarpa_ LE-versionen vi pratar om då. Som kostar pengar(mycket pengar ?). Protools Free, som du antagligen menar, finns bara för 98/Me :(

 

Har försökt kolla priser på LE, men det är inte lätt att hitta, återförsäljarna verkar vara hemlighetsfulla med Digidesigns produkter.

 

Hursomhelst kostar "vanliga" ProTools-system, där även hårdvaran ingår, flera hundratusentals krono, så jag har svårt att tänka mig att ens LE skull vara särskilt billigt...ring en butik och fråga typ "Estrad".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har lyckats få ner "Pro_Tools_LE_531_Setup.exe" och installerat men när jag startar så står det att den inte hittar någon hårdvara.

vad är det för hårdvara man ska ha?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag behöver alltså en version som funkar med xp och som inte kräver någon speciell hårdvara? det verkar ju inte finnas..

kanske finns det någon crackad version eller något?

 

/niklas

 

[inlägget ändrat 2002-09-10 23:28:26 av Badtant]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

ProTools brukar normalt kräva speciell DigiDesign-hårdvara (ljudkort alltså). Det har funnits en "Lite"-version (som någon påpekade), men jag vet inte om det går att ladda ner längre. Dessutom fanns det bara för Win98/Me (som också har påpekats).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...