Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ännu mer problem!


Svetsarn

Rekommendera Poster

Jag vill börja med att tacka för hjälpen med det förra problemet. Nu funkar det!!!

 

Nu till en annan sak, som jag har hållt på med en tid och försökt lösa.

Jag har en sida med 5 olika ramar, men i detta fallet är det två inblandade. En ram heter "lankar" en annan "info" jag har en inloggning i "info". När besökaren har loggat in vill jag att han dels ska komma till en sida i ramen "info" (det är inga problem). Problemet är att jag samtidigt vill att en annan sida ska visas i "lankar", det innehåller då länkar som användaren inte har tillgång till om han inte är inloggad.

Hoppas det finns någon som vet hur jag ska lösa detta....

 

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste det så här på en sida med liknande problem.

 

en index sida med frames, inloggning i ett frame.

jag testade lösenord som folk gav i en sida. som var frame fri. om lösen ordet blev rätt så skickades man tillbaks till samma index sida, som innan, men där de olika framesen då laddades om och viste att nu är personen loggad, och då visade den sidan den skulle se, [satte en session("logged") = ok] = visa annan info sida ...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

en liten varning bara, har hört att ramar och sessioner (om du har sessioner för inloggning alltså) inte funkar ihopp i IE5 pga nå'n browserbugg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

aight! låter farligt .,. har aldrig råkat ut för nått. har du nån info om hur, var eller varför det buggar, så jag kan gå igenom systemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...